2023. június 23., péntek

Fermentált cukkini - reggeliző Pennyvel

 

Fermentálás forever! Igen, igen, mindent fermentálni kell, mert annyira egyszerű és finom is, és ez is a zéró waste mozgalom része, arról nem beszélve, hogy (állítólag) mennyire egészséges. (Olvastam nemrég egy cikket, hogy mennyire nem egészséges. Nem bírom ezt a néphülyítést, ugyanaznap lehet olvasni valamit meg az ellenkezőjét is. Nem szoktam foglalkozni vele, legtöbbször el se olvasom, de ezt most muszáj volt, kíváncsi voltam, mi folyik itt Gyöngyösön.) 

Tegnap mutattam, hogy szombaton mennyi cukkinit kaptam a boltból, ami már nem bírta volna ki hétfőig. Hogy ne kelljen odalapozni, mutatom megint (mert ezek a fotók kivételesen jól sikerültek):

Készült belőlük először is a cukkinis brownie, aztán ez a fermentált cukkini, és még folytatódni fog a buli! 

Már egyszer régebben próbálkoztam cukkini fermentálásával, de az nem sikerült, megpuhultak a zöldségek, ráadásul akkor nem tettem melléjük fokhagymát és kaprot, ami nagy hiba volt. Azóta olvastam valahol, hogy a cukkinit elég 1-2 napig fermentálni, mert nagyon gyorsan megpuhul, úgyhogy a 2. vagy 3. napon betettem a hűtőbe, pedig még javában forrt, de így is elkéstem. Kicsit puhák lettek, de nagyon finomak!


Hozzávalók:

  • A tálon látható 3 hosszúkás cukkininek az a része, amit még nem lehetett benyomni, így töltöttem meg két kicsi üveget
  • ½ liter víz
  • ½ evőkanál só
  • fokhagyma és kapor ízlés szerint
A sós vizet felforraltam, majd visszahűtöttem. A cukkiniket jól megmostam, csíkokra vágtam és szorosan az üvegekbe gyömöszöltem. Legalulra tettem a fokhagymát, hogy ne tudjon úszkálni. Én 1 gerezdet használtam, amit vékonyabb csíkokra vágtam, ezt osztottam el a két üvegben. Kapor sajnos csak a mélyhűtőben volt, de ez is megteszi. A kaprot a vízben felolvasztottam, majd ezt a kapros-sós vizet öntöttem a cukkinikre. Nem kellett leszorító, mert olyan szorosan tettem őket az üvegbe, hogy moccani sem tudtak. A maradék vizet félretettem a hűtőbe.


Nagyon-nagyon forrt, úgyhogy utána kellett tölteni a maradék vízzel, de ekkor már be is tettem gyorsan a hűtőbe, mert látszott, hogy puhulnak a drágák. Nagyon finom lett, csak puhácska. Legközelebb jobban figyelek.

Napi cuki pedig Penny, aki nem hajlandó kijönni a házából még reggelizni sem, mert valahogy bekerült oda egy zacskó, amit őriznie KELL.


Hát jó, akkor Mazsi odavitte neki a tálat az ablak alá, és így már hajlandó volt megenni. :-)

Tesómnál is elkezdődött az ubikovászolás, mivel már éjszaka is olyan meleg van, mint gyerekkoromban nappal se volt. A két 4 literes üveghez 5 kg uborkát használt fel, de még egy vékonyka elfért volna.


Nálam ma már 27 fok van a lakásban. Még 56 nap van augusztus 20-ig. Nyaf.

Nincsenek megjegyzések: