2022. április 22., péntek

Rakott kelbimbó


Most megint más tollával ékeskedem (MTÉ), mert ezt a kaját Mazsi csinálta, nem én, viszont kaptam belőle kóstolót és nagyon ízlett! Én nem tudok rakott kelt csinálni, pedig nagyon szeretem, de valahogy sosem sikerül. Nemrég megpróbáltam megint, Csincsilla receptjét használtam, de nem tartottam be az arányokat, amikre külön felhívja a figyelmet, így aztán megint dominált nálam a darált hús. Mazsi rakott kelbimbója tökéletes, viszont óriási adag.

Hozzávalók:
  • 5 × 450 g mirelit kelbimbó
  • 1 kg darált disznóhús
  • 2,5 nagy fej hagyma
  • 1 pohár "A" rizs
  • 2 gerezd fokhagyma
  • pirospaprika, só, bors
  • paradicsom/paprika/paradicsomlé
  • 1 leveskocka
Első lépésben pörköltet kell csinálni a darált húsból, azaz: hagymát dinsztelni, rá a fokhagyma, majd a hús, amit fehéredésig kell sütni. Ezután mehet a só, bors, pirospaprika, paradicsomlé, és a többi, ami a pörköltbe kell. Legyen nagyon ízes!


Ezután bele kell tenni egy pohár rizst ebbe a darált húsos pörköltbe, és hozzáadni kétszer annyi vizet és megfőzni.

Sós+leveskockás vízben megfőzni a kelbimbókat. A főtt kelbimbót leszűrés után krumplinyomóval át kell nyomni. 

Ezután jöhet a rétegezés: kelbimbó - hús - tejfől - kelbimbó. Végül megsütjük.


Legeslegvégül csomagolunk belőle a rokonoknak is! A rokonok meg meghatódva lapátolják be, és arra gondolnak közben, hogy de jó dolguk van, már megint a gyerek főzött rájuk.

Napi cukinak pedig Amy és Winston barátkozik. Néha nem napközibe megy Émi, hanem Mazsiéknál bandázik a cicákkal. 

Ez úgy történik, hogy érkezéskor orral előrenyújtózkodva felmérjük a terepet. Ha mi a cicák vagyunk, akkor nem ezt csináljuk, hanem kicsit meghökkenve, de mindenképpen lenézően, esetleg lesajnálóan rápillantunk a betolakodóra:


Mivel egyik részről se történt semmi agresszió, ezért a következő lépésben kicsit közelebb tesszük az orrunkat. Ha cicák vagyunk, akkor ekkor felnézünk az égre, hogy: "Muszáj ezt?". Továbbá jól belenézünk a fülébe a betolakodónak, hátha ezzel elriasztjuk.


Ha még ekkor se történik semmilyen harci cselekményre utaló magatartás, akkor megpróbáljuk elfoglalni az egész kanapét, úgy teszünk, mintha mi lennénk otthon, és nem a cica. Ha cicák vagyunk, akkor magabiztosan teszünk a betolakodóra és összegömbölyödve alszunk. Tudjuk, hogy ez a mi várunk, és ezek az emberek itt a mi szolgáink.


Ennyi az egész. Gondolom ez idő alatt Penny az ágy alatt rettegett.

5 megjegyzés:

mazsolla írta...

Úristen ez a sztori, meghalok rajta, IMÁDOM! :D penny ilyenkor a szekrény tetején szokott rettegni egy pár percig, majd talán elhiszi h ma SEM fog meghalni és elalszik ő is.

csincsilla írta...

Atyaeg, hogy ez milyen cuki! És a recept is nagyon érdekes, több szempontból. Mindig nagy csodálója voltam Mazsi konyhai munkásságának.

Andi írta...

Én is! Én is!

mazsolla írta...

csincsillaaaaaaaaa <3

azt elfelejtettem mondani, hogy azért csinálom bimbóval kápi helyett, mert képzeljétek Szabi utálja a kelkáposztát, viszont imádja a kelbimbót. Már évek óta nem ettem rakott kelt mert nem főzhettem, pedig annyira kívántam sokszor, és egyszercsak eszembe jutott ez a verzió, amire megkaptam az áldást a ház urátol. Viszont az adagot szerintem mostantól felezzük, nagyon sokáig ettük és még így is el kellett rakni egy adagot a mélyhűtőbe. :D

mazsolla írta...

andiiiiii <3