2022. február 6., vasárnap

Mazsi tonhalkréme


Főztem és sütöttem ám én is, de vagy a kaja, vagy a fotó nem sikerült úgy, hogy meg lehessen mutatni. Ezt a receptet Évától kaptam, aki Petitől kapta, aki egy étterem szakácsától kérte el, vagy nem is tudom, hogy mi az ősforrás. A lényeg, hogy ez a tonhalkrém a családi köztudatba úgy került be, hogy az én tonhalkrémem. 

Nagyon szeretem, amikor hosszú bringatúrára vagy kirándulásra megyek, és útközben egy szép vagy akár nem szép helyen megpihenünk, és végre elővehetjük a szendvicseinket. Én már előző nap óta ezt a pillanatot várom, akkor szoktam összeállítani a tonhalkrémet. Reggel csak megkenem vele a (saját kovászos) kenyeremet és onnantól kezdve uralja a gondolataimat. Imádom! Azért jó kirándulásra ezt vinni, mert ha nem házi majonézzel készül, akkor kibírja bármeddig a hátizsákban. És nagyon finom. Aki eddig kóstolta, garantáltan elkérte a receptet.

Az ősrecept így szól:


Én sem pont így csinálom, ahogy az eredeti receptben látszik, de Mazsi aztán teljesen átszabta az övét. Nem volt otthon csemegeuborkája, ezért kapribogyót darabolt bele (legalábbis azt hitte, hogy azt) és az arányokat is csak tippelte, íme:

Aztán kiderült, hogy ami csemegeubinak és vöröslencsének néz ki a képen, azt úgy hívják, hogy kaprigyümölcs. Ő az:


Mazsi utánanézett, hogy mi is ez a kaprigyümölcs. Kiderült, hogy a kapribogyó a cserje virágbimbójából készül, és mindig erősen sózva tartósítják, a kaprigyümölcs a növény termése, amit ecetes-sós lében tesznek el. A termés belsejében pici ehető magok vannak (ez a vöröslencse a képen). Egyébként pont ma láttam az egyik kereskedelmi láncnál, és a polcra úgy van kiírva, hogy kapribogyó. Majd reklamálok.


A gyönyörű képeket Szabi készítette megint. Remélem, egyszer majd én is fogok ilyeneket, most beneveztem egy 2 hetes fotós tanfolyamra, minden másnap kapjuk a feladatokat. Szabi már megdicsérte az egyik képemet, úgyhogy szerintem fejlődtem. De itt még nem tartok.

Amikor ilyen nagy szél van, sajnos nem lehet elmenni se bringatúrára, se kirándulni, és Winstonnak fáj a feje:
Nagyon:


Minden nézetből:


Meg kell a szívnek szakadni! És akkor megmutatom végre Amyt, aki a napi cukik állandó szereplője lesz. Ő Viki és Vid közös szerelme (más szó nem jó ide):


És muszáj itt regisztrálnom azt az eseményt, hogy Viki a héten dicséretes ötössel fejezte be az Állatorvostudományi Egyetemet, mostantól ő a mi doktornőnk. Nagyon-nagyon büszkék vagyunk rá (és a többi gyerekünkre is, de most őrá a legjobban). 

 További halkrémek a blogon:

Csincsilla halsalátája
- Réka tonhalas mártogatója
- az én tonhalkrémem a majdnem-eredeti recept alapján 

A Mazsi-sorozat további részei:

- Majonézes-almás csirkesaláta (2009-ből)
- Serpenyős csirkenyárs
- Húsvéti quiche
- Rakott kelbimbó

6 megjegyzés:

Tata írta...

Vinkton annyira édes, hogy így alszik! És Emikeeee!

Tabi írta...

Hát hogyne tudnál majd ilyen képeket csinálni?? A villás képet mindenképp tedd be egy következő íráshoz, mert annyira profi! :)

Andi írta...

Köszi Tabi! <3

mazsolla írta...

Úristen ennyi cukit egy poszton belül!! 🥰 és szerintem is Viki a legmenőbb! 👩‍⚕
Legközelebb mindenképp hűen követve fogom megcsinálni a receptet, mérges is voltam h nem volt csemegeubi. 😒

mazsolla írta...

Anyukaaaam ❤️❤️

Andi írta...

Biztos nagyon finom volt nem hűen is, Mazsi!