2023. május 21., vasárnap

Tejmentes máktöltelék - alma helyettesíti a tejet

Sütöttem valamikor ezeket a mákos szélforgókat, amiben a máktöltelék annyira édes lett, hogy összeragadt az ember szája tőle. 10 dkg mák, 10 dkg cukor volt az arány, ez nem volt jó, bár szerencsére gond nélkül elfogyott. De ki akartam kísérletezni egy jobb máktölteléket, úgyhogy ez a bejegyzés egy újabb próbálkozás. Ha még csiszolok rajta a későbbiekben, akkor ide fogom beírni a tapasztalatokat, és ti is írjátok nyugodtan a kommentbe, hogy minél jobbat tudjak csinálni. Köszi!

Hozzávalók:

  • 30 dkg darált mák
  • 20 dkg cukor (porcukor, ha darálva van a mák)
  • 1 alma (lereszelve 20 dkg volt)
Az elkészítés nem változott: A mákot kávédarálóban megdaráltam a cukorral együtt. Az almát sajtreszelővel lereszeltem és hozzákevertem a cukros mákhoz. 


Jól használható bármilyen sütibe, amiből nem szabad, hogy kifolyjon a töltelék, de bejglibe, kiflibe, kalácsba is tökéletes. Csak azt kéne kitalálni, hogy tartósabb legyen, mert Tománál az utolsó darabok megpenészedtek. Gyorsabban kell enni, vagy hűtőben kell tartani, vagy rá kell tenni a dobozra a tetejét, de ez utóbbi csak gyanúsítgatás, mert nem kérdeztem, hogy tárolta.

Ebből az adagból 28 db mákos szélforgó lett. A maradék tésztából 5 db szilvalekvárosat csináltam.


Napi cuki pedig Amy, ahogy fókuszál egy repülő légyre:


A hihetetlen fotót Lilla készítette a Win-win Zone-tól. Lilla a napközivezető, de nem mellesleg kutyakiképző is. Az oldalán rengeteg további csodálatos kutyafotó van, nézzétek meg!

Nincsenek megjegyzések: