2011. március 21., hétfő

Pillecukros szelet a Tótékra

Persze pont akkor romlik el a sütőm, amikor nagyon kéne. Rebekáék vagy egy éve próbálják a Tótékat, vasárnap este volt a premier:) És kellett volna valamit sütnöm a büfébe, mert igazi színházban az is van. Ezer ötletem lett volna egy jó (vagy akár közepes) villanysütővel a hátam mögött, például mindenféleképpen sütöttem volna molnárkát. Meg valami sajtosat. Meg talán islert? Nem voltam túl kreatív állapotban, az amúgy is megrendelt XXL-s kókuszgolyón kívül nemigen jutott eszembe semmi. Na, ekkor botlottam bele Sajtkukac Niki édes bűnbeesésébe, egyértelmű volt, hogy ez kell nekünk (is). Csináltam már egészségesebb édességet is, remélem, azért senki sem halt bele:)

Hozzávalók:
- 6 csésze ropogós rizspehely (helyette ugyanennyi puffasztott rizst használtam)
- 4 evőkanál vaj
- 3 evőkanál mogyoróvaj
- 1/4 csésze kakaópor (szerintem többet tettem bele)
- pillecukor (300 gramm)

Az eredeti receptben egy zacskó pillecukor szerepelt. Ritkán veszek pillecukrot, fogalmam sincs, hogy egy zacskó az mekkora. De előzetes tanulmányokat folytattam két közértben is, és tapasztalati úton megállapítottam, hogy általában 100 gramm van egy zacskóban. Vettem is eggyel, hátha lusta leszek a házi előállításra. De végül összeszedtem magamat, összedobtam egy adaggal, és nagyon jól tettem, mert egyrészt pont háromszor annyit használtam, mint amennyi a zacsiban volt, másrészt meg a szép bolti virágok tökéletes sütidíszek lettek.
Pillecukor már volt a blogon, nem bonyolult egyáltalán, végül is egy mézes cukorszirup összekeverve megolvasztott zselatinnal, és szép türelmesen habbá verve. Most, hogy már van tálas robotgépem, hála Andinak, tényleg néhány perc az egész. Ideírom a gyors receptet:
- 350 gramm kristálycukorból és 3 evőkanál mézből fél csésze vízzel szirupot főzünk.
- egy másik lábasban egy zacskó (25 gramm) porzselatint fél csésze vízzel felmelegítünk.

Hagyjuk, hogy a két lötyi kicsit hűljön. Aztán összekeverjük, és habverővel először alacsony fokozaton, utána maximumon verjük mindaddig, amíg nem lesz belőle szép fehér hab (elég hosszú idő, olyan 10 perc kb.). Közben van idő előkészíteni egy tepsit (én egy ekkora adaghoz a 19*30 cm-es kistepsimet használom), sütőpapírral kibéleljük, és icipici olajjal kikenjük. A kész habot beleöntjük, és békén hagyjuk egy-két órácskát. Utána könnyen le tudjuk húzni az olajos papírról, ollóval feldaraboljuk, és porcukros keményítőbe forgatjuk. A fenti adagból olyan 450 gramm pillecukrom lett.

 A süti összeállítása rém egyszerű, ha a kókuszgolyó nehézségi foka egyes, akkor ez kb. a 0. fokozat. Egy kis lábasban felmelegítettem és összeolvasztottam egymással az összes hozzávalót a rizspehely kivételével. Amikor már egynemű volt, akkor alaposan összekevertem egy nagy tálban a pehellyel, és sütőpapírral kibélelt tepsibe egyengettem, tényleg a vizes kéz volt a leghatékonyabb erre. Dizájn végett bevontam csokival, és a bolti virágokat belenyomkodtattam. Aztán egy-két óra múlva felkockáztam, és becsomagoltam.




A Tóték pedig hihetetlenül profi volt. Sok szereplő, élő zene, sok mindenféle segítő, szuper kellékek és díszlet, elképesztően olajozottan ment minden. Remekül szórakoztunk. Tényleg nem is tudom, hogy tudták ilyen jól megcsinálni (iskola és egyéb fontos elfoglaltságok mellett). Köszi az előadást mindenkinek, remélem, azért lesz még egy-két ismétlés, valamikor, valahol.

A szereplők. Jobboldalon a rendező:)


Napi cuki: nagyon sokat túrázunk mostanában, mért is ne, tavasz van.



Hazafelé már kicsit fáradtak vagyunk:


Aztán, sajnos, mostanában minden esetben jön az alapos mosás-szárítás:

12 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Csincsilla!Nagyon köszönöm a kutyás képeket imádnivalóak.Már nekem is van az Atyafi helyett egy Fricim de azért boldogan nézegetem Kóficot meg azért persze a recepteket is.Fantasztikus ötleteid vannak és türelmed,kitartásod,időd.GratulálokSzeretettel ölellek így ismeretlenül is Domi.

csincsilla írta...

Kedves Domi, egyszer küldhetnél képet Fricikéről:) keresnénk mellé valami nagyon édeset:)

Andi írta...

Ez a Kófic tényleg nagy egyéniség!

A színházi előadáson meg remélem bőgtél, ahogy egy jó anyához illik.

A süti pedig nagyon jól néz ki, isteni a csomagolás.

Lora írta...

Számomra most jött a nagy felfedezés, hogy ismerem a lányodat. Én magam is nemrég koptattam a Veres Péter Gimnázium padjait. Gratulálok nekik a Tótékhoz!

A sütő miatt viszont tényleg nem kell aggódni: nagyon csinosak lettek ezek a kis édességbombák :)

Bianka írta...

Juj de jópofa ez a süti, a kutyák meg ímádnivalók

Bea írta...

Jaj ez a Kófic egy imádnivaló kis tündérkutya. :) A takaróba burkolózva olyan gyámoltalan fejet vág, hogy kedvem lenne azonnal jól meggyömöszölni.

A süti pedig fantasztikusan finom lehet. Azok a lefinomabb édességek, amelyek a legkevésbé egészségesek, ezt tapasztalatból mondom. :)

A szuper előadáshoz gratulálok, csak így tovább!

csincsilla írta...

Kedves Lora, örülök, hogy ismeritek egymást:) most néztem meg a blogodat (http://secretsoftheangels.blogspot.com) fantaszikus dolgokat sütsz:) lesz egy kis időm, majd alaposabban tanulmányozom:)
és tetszik amit csinálsz, nekem is még a Közgáz elején kellett volna átmenjek cukrásznak, de nem voltam ilyen bátor:)
Bea, Kóficka ezzel a nézéssel operál, állandóan gyömöcköljük, mert úgy teszi-veszi magát, hogy nem lehet nem csinálni, annyira kis disznó.

Névtelen írta...

Kedves Csincsilla!Sajnos nekem nincs otthon gépem a mh.gépre otthonról behozni nem lehet adatvédelmi stb. okból.Pedig én is sütök főzök csodákat de túl komplikált lenne az Andin keresztül.Tehát marad a mh nézegetés még kb.1 hónapig mert NYUGDÍJBA megyek végre.Majdnem 43 év után.

Névtelen írta...

Kedves Csincsilla!Sajnos nekem nincs otthon gépem a mh.gépre otthonról behozni nem lehet adatvédelmi stb. okból.Pedig én is sütök főzök csodákat de túl komplikált lenne az Andin keresztül.Tehát marad a mh nézegetés még kb.1 hónapig mert NYUGDÍJBA megyek végre.Majdnem 43 év után.elfelejtettem aláírni de talán sejted Domi

csincsilla írta...

Kedves Domi, akkor csak egy megoldás van, az Andit kell magadhoz rendelned időnként fényképezőgéppel és füzetkével!

Andi írta...

Van még egy megoldás, amit már említettem: a Tomát kell magához rendelnie, hogy Dominak is legyen otthon számítógépe!

Domika tényleg csodákat művel a konyhában, én is sokat szoktam emlegetni. Például a kínai és a tárkonyos leves receptje is tőle van.

Amúgy annyira irigyellek Domikám, hogy nyugdíjba mehetsz!

Sajtkukac írta...

Bocsi, tényleg elfelejtettem odaírni a pillecukor rendes mennyiségét (300 g) de így is kitaláltad :-)
A virágos díszítés meg tuti ötlet!!