2011. május 27., péntek

Epres-kivis túrókocka

Ez a süti még Mónika-napra, tesóm névnapjára készült. Tudom, kicsit le vagyok maradva, de ígérem szép lassan minden, mostanában készült újdonság felkerül ide a blogra. :) 

Az eredeti recept kedvenc gasztromagazinunkban, a Vidék ízében jelent meg, és természetesen kicsit alakítottam rajta. Az újságban a "túrókocka kivivel" nevet viselte, de tesóm kérésére én nem csak kivit, hanem epret is tettem bele fele-fele arányban.


Hozzávalók a kakaós alaphoz:
- 5 tojás
- 10 dkg cukor
- 1 csomag vaníliás cukor
- csipetnyi só
- 3 dkg kakaópor
- 12 dkg liszt

A krémhez:
- 40 dkg túró
- 1 csomag vaníliás cukor
- narancsaroma 
- kevés porcukor
- 2 dl habtejszín
- 1 csomag habfixáló

A díszítéshez:
- néhány kivi és eper
- 5 dl habtejszín

A kiviszószhoz:
- 3 kivi
- porcukor
- narancsaroma
- reszelt citromhéj


Először elkészítettem a kakaós alapot. Kettéválasztottam a tojásokat. A sárgáját a cukor felével, a vaníliás cukorral és a csipetnyi sóval habosra kevertem. A tojásfehérjéket a maradék cukorral kemény habbá vertem. Ebbe belekavartam a tojássárgájás masszát és kanalanként hozzáadtam a kakaóporral összeszitált lisztet is. Vigyázva kevertem, hogy ne törjön össze a tojásfehérje.

A recept szerint 20 x 30 cm-es tepsibe kellett volna öntenem a masszát, de nekem nincs akkora csak valamivel nagyobb (ha jól emlékszem, 24 x 37 cm). Tehát sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam és 200 fokra előmelegített sütőben kb. 15-20 perc alatt készre sütöttem. Mivel nekem a tepsi mérete miatt elég lapos tésztám lett, nagyon kellett figyelnem, nehogy hirtelen megégjen.
A tepsiben hagytam kihűlni, majd tálcára borítottam, lehúztam róla a sütőpapírt és óvatosan kettévágtam. Nem volt könnyű feladat, mert tényleg elég laposra sikerült a süti. 

Ez után következett a töltelék elkészítése. A túrót a vaníliás cukorral, a narancsaromával (narancslikőrt ír a recept, de nekem csak aromám volt otthon) és ízlés szerint egy kis porcukorral kikeverjük. A habtejszínt habfixálóval habbá verjük és ezt is hozzáadjuk a túrós keverékhez. Én egy 2,5 dl-es zacskó habtejszínt vettem, így a díszítéshez is elég lett ez a mennyiség.


Néhány kivit meghámoztam, hosszában kettévágtam és félkarikákra szeleteltem. Az epreket megmostam, szintén szeletekre vágtam.

A krém felét rákenjük az alsó tortalapra, ezt beterítjük a kivi- és eperszeletekkel, majd rákenjük a túrókrém másik felét. Ráfektetjük a felső tortalapot és kissé rányomjuk.  Néhány órára, vagy akár egy éjszakára hűtőbe tesszük.

A kiviszószhoz 3 db kivit meghámoztam, apró kockákra vágtam.  Megszórtam porcukorral, reszelt citromhéjjal és hozzáadtam egy kevés narancsaromát. Botmixerrel pürésítettem és szintén hűtőbe helyeztem.

Fogyasztás előtt a süti tetejét a maradék tejszínhabbal díszítettem. Habrózsákat nyomtam  rá és mindegyik rózsába egy-egy szelet kivit vagy epret helyeztem.  Kis kockákra vágtam és a tányéron meglocsoltam a kiviszósszal.


Nagyon jó ízű süti, a friss gyümölcs különösen feldobja. A kakaós lap nem hagyományosan könnyű piskótaállagú, inkább sűrű, tömör tésztájú, de a túrókrémtől kissé megpuhul. A kiviszósztól eleinte tartottam egy kicsit, eléggé savanykásnak tűnt nekem amikor megkóstoltam. De végül rájöttem, hogy nagyon is jól illik a sütihez, hiszen a túrókrém, a tejszínhab és a kakaós piskóta édességét jól ellensúlyozza ez a különleges pikáns íz.

A családom is jól fogadta a sütit, azt hiszem lesz még ismétlés belőle, akár más gyümölccsel is. :)

5 megjegyzés:

Mazsola írta...

Az a kérdés, hogy MIKOR LESZ ISMÉTLÉS?? :))

Ezúton szeretnék az én Tesókámnak nagyon sok boldog szülinapot kívánni sok-sok szeretettel!!!

Bea írta...

Mikor legyen? :)

Köszönöm szépen tesókám, itt is.

Mazsola írta...

Június? :)

Bea írta...

Oké, legyen június. Majd találd ki, milyen gyümölccsel. :)

csincsilla írta...

tényleg jó kis sütinek látszik, és mivel nem zselatinos, nagyon gyors is lehet. sztem málnával sem lehet rossz:)