2024. augusztus 21., szerda

Sárgarépa és fehérrépa újrahajtatása


A fokhagyma hajtatásánál hagytam félbe a 15 zöldség, amit evés után újra termeszthetsz című cikk feldolgozását. A cikkben csak a sárgarépát javasolják, de mivel két hete a tárkonyos levesbe fehérrépát is tettem, ezért mindkettővel elkezdtem a kísérletet. A répa hajtásairól ez a szép fotó van a cikkben:

Fotó: FIDGETY FINGERS

Ezzel a kísérlettel most nagyon elégedett vagyok, Annyi az egész, hogy a répáknak a szár felőli felső részét le kell vágni, és kb. derékig érő vízbe kell állítani őket. Fontos, hogy a vizet cserélgetni kell alattuk, akár naponta kétszer is, mert az első próbálkozásom, amikor egyáltalán nem foglalkoztam a vízzel, bepenészedett, ment a kukába. Most viszont gondoskodtam róluk naponta, és fotókkal dokumentáltam a fejlődést.

3. nap: megindulnak az első kis hajtások


4. nap: újabb és újabb hajtások bújnak elő


5. nap: nagyon gyorsan nőnek


6. nap: egyre szebb a petrezselyem


7. nap: a petrus már a képre is alig fér, a sárgarépa most kezdi összeszedni magát igazán


8. nap: csak nőnek, mint aaaaa... nem tudom mik


Ma (majdnem 2 hét): betakarítás!



Néhány pici új hajtás is van már:


És ez is ma:


A napi cuki megint boldog Amy lesz a Win-win Zone napköziben. Na de hol van Lufi, Amy legjobb barinője? (Ez a mai rejtvény!)


A kép jobb alsó sarkában az tuti, hogy Lufi farkincája, mert ezek ketten mindig együtt lógnak.

2 megjegyzés:

csincsilla írta...

hát ez meg már megint mennyire cuki. a répák is meg az eb meg az ebfarok is. szuper!

Andi írta...

Nem tudom, te hogy szoktad a saját terméseidet megenni, de én mindig addig húzom-halasztom, mert sajnálom lekaszabolni őket, amíg tönkre nem mennek. Most mondjuk erőt vettem magamon, és még időben felhasználtam, de már nagyon necces volt...