2024. augusztus 13., kedd

Házi májkrém libazsírral


Tessék, itt van a májkrémgyűjteményem legújabb darabja. A blogban is írtam már néhányról: 2010-ben három tanyasi csirke májából dobtam össze egyet, ez tejszínnel készült (és külön érdekessége, hogy majorranna került bele, nem tudom mi az 😀), aztán 2023-ban a Mariannkonyha-féle májpástétomról írtam, amit akkor már évek óta készítettem, és hosszú ideig nem is próbáltam mást, mert annyira finom a benne lévő rengeteg vaj miatt, majd nemrég kipróbáltam egy olajjal és sok keménytojással készültet is miniadagban, 2 db csirkemájból. Mondanom se kell, hogy még mindig Mariannkonyha vezet, de ez a libazsíros mostani a 2. helyezést foglalta el a májkrémolimpián. Azt, hogy libazsírral nagyon finom lesz, Vikitől tanultam, és milyen igaza volt! Nagyon krémes lett ez a legújabb májkrémem, még hűtőből kivéve, hidegen is jól kenhető, és isteni finom.


Azt már írtam valahol, hogy a májat nem szeretem, de a májkrémeket igen. Nem tudom hogy van ez, nincs rá magyarázat. És azért készítem elég gyakran, mert a bolti felvágottakat képtelen vagyok megenni, kivéve ugye az olasz és spanyol minőségi sonkákat, szalámikat. De ahhoz valamiért ritkán jutok hozzá. Időnként meg muszáj szendvicset enni, főleg, ha olyan sok bio paradicsomhoz jutok, mint most. A kész májkrémet pici adagokban elteszem a mélyhűtőbe, így amikor megkívánom, csak előveszem és már ehetem is.

A receptet itt találtam, és örüljetek, hogy nem onnan kell olvasni, mert undorító reklámokkal van teleszórva (legalább a receptek mellé ne tennék be ezeket, remélem majd cserélik).

Hozzávalók:

  • 2 fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 50 dkg csirkemáj
  • 1 kanál tejföl
  • 1 kanál majonéz
  • kiskanál mustár
  • fűszerek: só, bors, paprika, majoranna 
  • és a lényeg: 2-3 evőkanál libazsír (vagy több)
A zsíron megsütöttem a csíkokra vágott hagymát és a felaprított fokhagymát. A fokhagymát kicsit később tettem rá. Ezután a megpucolt, kisebb darabokra vágott csirkemájat tettem a serpenyőbe, és kb. 10 percig sütöttem. (Mariannkonyhától tanult módon egy pár löttyintésnyi fehérbort is öntöttem alá, de ez elhagyható, csak nekem volt itthon.) Miután megsült a máj, áttettem az aprítógépbe és egy-egy evőkanál tejföllel és majonézzel összepürésítettem. Utána fűszereztem, sokszor kóstolgatva. A sót is csak ekkor tettem bele, ahogy a recept előírta. Tök finom lett!

Napi cuki Amy lesz, aki élvezi az életet a Win-win Zone napköziben Lillával:


Ilyen elégedett arcot vágó nyaralós képeket nem nagyon lehet látni szerte az interneten:


Szinte kedvet kaptam a strandoláshoz, ami nagyon ritkán következik be, de egy ilyen reklámfotóval még engem is rá lehetne bírni a másokkal közös fürdőzgetésre. 

Beköszöntött az idei nyár harmadik hőhulláma, nagyon-nagyon-nagyon elegem van. A Sziget Fesztivál éjszakai zajaival megspékelve igazán elviselhetetlen, még éjszaka se lehetett hűteni a lakást. Ma legalább már a fesztiválnak vége, a hőhullámnak meg állítólag majd vasárnap. Már csak pár nap van augusztus 20-ig, a múlt században ekkor fordult meg, és lett igazi őszi az időjárás. Most erre nem számíthatunk, de valami lehűlésre talán igen. A lakásban 28,5 fok van, és délutánig még nyilván melegszik.

Nincsenek megjegyzések: