2010. július 1., csütörtök

Háztáji 2.


Megint egy nonfood, pedig néha azért főzök is. De, gondolom, mindenki izgul, hogy van az icipici veteményeskertem, jöjjenek a friss hírek. A fenti képen a két héttel ezelőtti állapot látható, azóta annyit nőtt mindenki, hogy fel sem lehet ismerni őket (a többi képet ld. a Háztáji 1.-ben).
Kicsit ápolatlan most szegény, sajnos mostanában egyszerűen nem jutottam hozzá, de ha minden igaz, ma talán emberi időben érek haza, és rávetem magamat, kigyomlálom, a paradicsomokat felkötözgetem, és most már tényleg mindenki kap karót, meg karóhosszabbítást, mert egyesek már mindent kinőttek.

Itt vannak pl. a futóbabjaim, most velem egymagasak (165 cm), lassan kinövik a két és fél méteres bambuszkarókat is, mit csinálok velük???? Ezt ki kéne még találni. Virág még nincs rajtuk, gondolom, ez normális.


Ez meg egy részlet a bazsalikomültetvényből, alapvetően jól vannak, nőnek és nőnek.


Büszkeségem, az 1. számú, előnevelt cukkinibokrom, már van rajta két picuri termés, és sok virág. Lassan a 2. számú is virágzani fog.



Ez meg itt a múltkor lecitromfüvezett mentabokor, nincs rá mentségem. Viszont ha már menta, hétvégi előirányzat Andi Csirkés bulgura, csirke nélkül és kölessel. És persze nagyon sok frissen szedett mentával, biztosan nagyon finom lesz.


Nagyon szépek az anyáknapi parasztmuskátlijaim is, virágzanak és virágzanak:



Az egyik paprikabokron már van néhány pici paprika is. De a többit még virágzani sem láttam. Viszont szépen nőnek, lassan elérik a fél métert:) Karózzam  vajon őket is? Futópaprikák?


A paradicsomdzsungel is alakul, és kezd áthatolhatatlanná és átláthatatlanná válni. Tehát most már nem eshet túl sok eső. Nagyon sok és sokféle kis zöld paradicsommal rendelkezünk már:



Lassan lehet szedni a petrezselyem zöldjét is, mértéktelenül:


Ez meg a rukkolatenger, cicahát nélkül.  Hihetetlen tömeg van belőle. Nagy ütemben elkezdtük fogyasztani, az első kaszálás három hatalmas pizzára került, állítólag nagyon finom volt. Szintén hétvégi feladat többféle rukkolás saláta előállítása.


Ez meg a spenót, ez is szépséges. Ezt is már szinte kaszálni lehet, meg is esszük hamarosan.

És az őrző-védő szekció, ilyen szépen virágoznak:


Ő meg a Kolosy-téri piacról származik, rengeteget vettem egy nénitől, fillérekért, most kezdett el virágozni:

2 megjegyzés:

Andi írta...

Remélem, hamarosan én is beszállok a versenybe!!! :-)

Csak vigyázz a mentás bulgurral, mert amióta egyszer nagyon-nagyon elmentáztam az egyik adagot, azóta képtelen vagyok megenni. És ez valamikor tavaly történt...

A cicahátat viszont hiányoltam nagyon.

mazsolla írta...

hol az a bejegyzés?:/