2023. február 18., szombat

Micike Marokkóban

 

Nem én voltam Marokkóban, hanem barátnőm, Micike, és küldte ezt a gyönyörű kajafotót, amit muszáj itt megörökíteni, remélem nem bánjátok. Cserébe lesznek cukik is! Balról jobbra: sajtos pizza, kétféle olajbogyó, a dobozban csirke kebab van, a zacskóban pedig ugyanez szendvicsként.

Azt mesélte, hogy nagyon finom kaják vannak ott, ettek is többféle tagine-t. 


Ezek így készülnek:

Ha véletlenül lesz kertem, és tudok tüzet rakni és parazsat csinálni, akkor feltétlenül veszek egy ilyen edényt, mert nagyon tetszenek ezek az egytálételek. 

És valami isteni, gríz alapú kenyérkét is ettek, ezt a receptet találtam hozzá magyarul. Micike úgy hívta, hogy semolina, a wikipedián meg harcha a neve. (Most megtaláltam, hogy a semolina búzadarát jelent.)


Kóstoltak még couscous-t és tanjia-t is, ez utóbbi a tagine egy változata. 


Úgy megkívántam ezeket a jó kis fűszeres marokkói kajákat, hogy ide szeretném majd gyűjteni, ha találok olyan receptet, amit ki akarok próbálni. 

És volt egy csomó cukiság is, néhányat mutatok. Pl. cicák:

Folti

Popóka

Motoros banda

Tündérke

Meg kutyák:

Pitbull

Álomszuszék

És a többiek:



És egy bringaszerelő kolléga:


Nincsenek megjegyzések: