2012. április 9., hétfő

Aszalt szilvás pulykamell tepsis sajtos krumplival

Nem, ez még nem a húsvéti menü része volt, hanem a névnapomra készült ebédé. Végül is még csak két hét telt el azóta, még időben vagyok... :)

Ez a fogás kifejezetten az én kérésem volt. És vajon hol találtam a receptjét? Igen, a Vidék Ízében, méghozzá a tavaly márciusi számban.


Az előző bejegyzésemben ígértem, hogy megmutatom, mit vett még anyukám Szabó Áronéktól, akiknek munkáit a Cserépfazék nevű honlapon láthatjátok.
Ez a gyönyörű kínálótál készült még az ő megrendelésére a kürtőskalács készítő eszközökön kívül:


És akkor következzen a recept. Először is a húsé. (Anyuék a duplájából készítették.)

Hozzávalók:
- 8 pulykamedál
- 8 szelet bacon
- 4-5 evőkanál szederlekvár (anyuéknál áfonya)
- 16 szem aszalt szilva
- só
- bors
- olaj


A hússzeleteken kis zsebet vágunk, kívül-belül sózzuk és borsozzuk. A zsebeket megkenjük a lekvárral és mindegyikbe 2-2 apróra vágott aszalt szilvát töltünk.
A húst betekerjük 1-1 szelet baconnel majd fogvájóval megtűzzük.

Kevés olajon elősütjük. Ezután tűzálló tálba helyezzük, ráöntjük a visszamaradt zsiradékot és először lefedve puhára sütjük, majd fedő nélkül néhány perc alatt megpirítjuk.


Hozzávalók a körethez:
- 1 kg burgonya
- 3 dkg vaj
- só
- 2 dl tejszín
- 1 tojás
- 2 dl tejföl
- őrölt szerecsendió
- reszelt sajt

A burgonyát meghámozzuk, vékony karikára vágjuk és besózzuk. Egy tűzálló tálat kikenjük a vajjal, beletesszük a krumplit. A tejszínt kikeverjük a tejföllel, tojással és egy csipetnyi szerecsendióval. Ráöntjük a burgonyára. A tetejére reszelt sajtot teszünk és forró sütőben lefedve 30-40 perc alatt készre sütjük. Ezután fedő nélkül néhány perc alatt rápirítjuk a sajtot.


Megint a jó kis pulykamedálok kerültek elő a mélyhűtőből. Tökéletesek voltak ehhez az ételhez.
A sós-borsos húst nagyon feldobta a lekvár és az aszalt szilva fanyarsága, édessége. Szerintem rendszeres húsétel lesz nálunk, mindenkinek ízlett.

5 megjegyzés:

csincsilla írta...

hű, hogy nekem ez hogy bejönne:) mind a kettő, a husi is, meg a köret is, nagyon tetszik!!!

Andi írta...

Gyönyörű a tál!!!!!

Jól hangzik ez a recept is, kicsit le vagyok maradva, már van néhány tervem, amit innen főzök meg. Mehet a listámra ez is.

Bea írta...

Elkészítsem nektek? :)

csincsilla írta...

Igen!!!!!!!!!!!!!!!!

Bea írta...

Oké, nagyon szívesen, mert én is megenném újra. :)