2010. február 18., csütörtök

1 napos bazsalikomjaim

Tegnap még nem volt semmi a cserépben! Ma pedig, mire hazajöttem, ezek a kis picike drágák fogadtak. Remélem, jól látszanak a 2 mm-es növénykéim! Télvégi depresszió ellen ajánlom mindenkinek ezt a kellemes időtöltést: a fűszerkertészkedést. A bazsalikommagot a CBA-ban vettük Micikével, remélem, az ő növénykéi is kibújtak már.


Sose gondoltam volna magamtól, hogy a boltban baromi drágán kapható kicsi cserepes fűszernövények magból keltek ki, tehát, ha veszek magot, én is simán nevelhetek otthon fűszerkertet. Azazhogy nem is gondoltam végig a folyamatot, s gondolom sok városi fiatal is így van ezzel. Aztán Hédi és Ági fantasztikus kertész blogját olvasgatva sokat okosodtam, és vasárnap cserépbe és balkonládába elvetettem életem első bazsalikom- és koriandermagjait. (A koriandert most másodszor, mert az előző nem kelt ki.) Betartottam a jó tanácsokat és lestem mindennap, mi fog történni. A koriander persze még mindig lustálkodik, de a bazsalikom ilyen gyönyörű lett ma délutánra:


Áginak és Hédinek köszönöm a tanácsokat és a biztatást, Domikámnak pedig küldöm ezt a gasztrooldalt, hogy amikor véletlenül nem írunk, akkor is legyen mit olvasgatnia: http://gasztro.blog.hu/.

11 megjegyzés:

mazsolla írta...

De édesek! emlékszem, amikor mi egyszer dinnyemagot ültettünk, milyen nagyon volt az öröm, amikor kikelt! persze dinnye sosem lett belőle..:) de remélem ez tényleg hatásos a depi ellen ;)

Andi írta...

Én is remélem!

Hedvig írta...

Andi, nagyon ügyes vagy, nagyon-nagyon édesek! Júniusban, mikor már lesz normális paradicsom, olyanokat főzöl belőle, de olyanokat... igaz?

Andi írta...

Az biztos! Már azon gondolkodom, hogy paradicsomot hová ültessek? :-)))

csincsilla írta...

hű, de cukik!!!! most én is kedvet kaptam, mik a szabályok???? részletes útmutatót várok!

Andi írta...

Hétvégén részletes útmutatót írok, bár belinkeltem Hédi útmutatóját, de rosszul... Ágiéból is lehet kicsit tájékozódni addig is.

Bea írta...

Úgy látom, sürgősen költöznöd kell, Andi, mert a paradicsomnak picit nagyobb hely fog kelleni. :)

Folytatásos regényt kérek szépen a fűszernövényekről egészen a felhasználás napjáig! Hátha én is kedvet kapok hozzá.

Andi írta...

Oké, Bea, szívesen! A befőzéssel már úgyis jól megfertőztelek! :-)

Szívesen költöznék...

Mari írta...

de jó ötlet, veszek én is magokat, és várom a bazsalikom-erdőt:)))

Ági írta...

Engem a zeller lepett meg ugyanígy. Lehet kapni balkonparadicsom-magot, az vígan éldegél cserépben is... ha marad annyi helyed, mert az a gyanúm, egy-két hónapon belül ellepik a lakásodat a cserepek, balkonládák... :-)

Andi írta...

Hajrá Marika! :-)

Ági, jó a gyanúd, de sajnos nem tudok sok újabb növényt a lakásba telepíteni, mert elég keveset süt csak be a nap.
Egyszer volt az erkélyen egy paradicsomfám, de annak is túl kevés volt a napfény, és csak 4 szem paradicsom termett rajta. Pedig annyit foglalkoztam vele! Talán a koktélparadicsomot jobban a szélére tudom tenni, ahol már éri a nap...