2010. február 24., szerda

Rumos-gesztenyés szelet

Idejét sem tudom mikor ettem utoljára gesztenyés sütit, vagy egyáltalán bármit aminek köze van a gesztenyéhez. Erre múltkor döbbentem rá, amikor Zsuzsa kolléganőm beállított a munkahelyünkre néhány szelet gesztenyés piskótával, amit kifejezetten nekünk menekített meg a hétvégi sütiből. Annyira finom, könnyű édesség volt, hogy azonnal elkértem a receptjét. Nem sokkal később pedig el is készítettem.

Először is, süssünk egy piskótát. Tudom, hogy már jó néhányszor le lett írva a piskótakészítés menete, de sosem árt az ismétlés.

Hozzávalók:
- 8 tojás
- 8 evőkanál cukor (ahány tojást használunk)
- 8 evőkanál liszt (ahány tojást használunk)
- csipetnyi só
- esetleg reszelt citromhéj


A tojások sárgáját és fehérjét szétválasztjuk. A fehérjét egy csipetnyi sóval kemény habbá verjük. A sárgájába belekanalazzuk a cukrot és a reszelt citromhéjat majd habosra keverjük.
Ezután a fehérje negyedét és 2 evőkanál lisztet óvatosan beleforgatunk a cukros masszába, vigyázva hogy ne törjön össze a hab. Ezután újabb negyed adag fehérje és 2 evőkanál liszt következik egészen addig amíg el nem fogy. Ha 6 tojásból sütöm a piskótát akkor harmadolom a fehérjét és a lisztet, ha 10-ből, akkor pedig ötödölöm.
A végén csomómentes, egynemű, könnyű, szinte hab állagú keveréket kell kapnunk. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük és óvatosan elsimítjuk benne.

Az én sütőm leírása szerint 150-160 fokon kellene sütnöm ha légkeverést is használok hozzá. Használok, de 180 fok alatt még soha nem sütöttem.

Tehát 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk a tepsit. Kb. 20 percig semmi dolgunk nincs vele, a sütő ajtaját se nyissuk ki. 20-25 perc után már gyanús lehet, hogy megsült, ezért tűpróbával ellenőrizzük és ha nyersnek találjuk még néhány helyen, süssük bátran tovább.

Amint megsült, hagyjuk kihűlni a tepsiben majd emeljük ki belőle sütőpapírral együtt (el is lehet távolítani róla) és vágjuk ketté. Az alsó lapot locsoljuk meg néhány evőkanál rummal.


Hozzávalók a krémhez:
- 1 csomag mirelit gesztenyemassza
- 1 csomag vanilíaízű pudingpor
- 4 evőkanál cukor
- 5 dl tej
- rumosmeggy

A pudingport elkeverjük néhány evőkanál tejjel, a maradék tejet a cukorral felforraljuk. Hozzáadjuk a pudingport és folyamatos kevergetés mellett sűrűre főzzük. Hideg helyen, akár az udvaron kihűtjük.
A kiengedett gesztenyemasszát apró darabokra tördeljük egy tálban. A kihűtött pudingot apránként hozzákeverjük míg csomómentes nem lesz. Beleszórunk egy adag kimagozott, felezett rumosmeggyet és ezt is belevegyítjük.

A krém egy részével bevonjuk a piskótánk alsó lapját. Ráhelyezzük a felső lapot és annak a tetején és oldalán eloszlatjuk a maradék krémet.

Bevallom, én féltem, hogy kevés lesz az egy csomag gesztenyemassza és egy csomag puding a 8 tojásos piskótához, ezért másfél adagot kevertem össze. Soknak bizonyult, elég lett volna az egy adag is. Rendesen megkentem a sütit és még maradt is ki a krémből.


Nagyon finom volt, de azonnal el kell fogyasztani, mert a krém nem túl szilárd, ezért egy idő után eláztatja a piskótát. Legközelebb vagy kevesebb tojásból sütöm, hogy gyorsabban elfogyjon, vagy pedig keresztben vágom ketté, hogy magasabb szeleteket kapjak, hátha úgy nehezebben ázik át. Esetleg a pudingot kevesebb tejjel készítem, hogy keményebb legyen.

Mindenesetre máskor is megsütöm és a rumosmeggyet sem hagyom ki belőle, mert az igazán feldobta az ízét! :)

5 megjegyzés:

MAGDI írta...

Azt javaslom Neked,hogy több pudingport tegyél bele,így sűrűbb lesz a krémed.Ha szeretitek a tejszínt,2dl-es HULALA tejszínt kemény habbá verve még tegyél hozzá.

Andi írta...

A piskóta sajnos nem az én szakterületem. :-( Jól néz ki a sütid!

Bea írta...

Kedves Magdi, nagyon szépen köszönöm a jó tanácsot. Én nagyon szeretem a tejszínt, úgyhogy kipróbálom az ötletedet legközelebb.

csincsilla írta...

nagyon szép lett a piskóta! kicsit irigykedem:)

Bea írta...

Ti irigykedtek? Ne már! Nekem szokott tátva maradni a szám attól, amiket ti összesüttök-főztök. Most láttam meg Andi Guinnes-tortáját, sárgulok is rendesen!