2010. március 23., kedd

Fokhagymás-fűszeres héjában sült krumpli

Kicsit le vagyok maradva mostanában. Ahogy elnézem a fényképezőgépről letöltött képeket, még a két héttel ezelőtt készült ételek fotóit kell átválogatnom. Körülbelül akkor készítettem a töltött csirkecombot és előtte nap a saslikot is, ami mellé valami mást akartunk enni mint a hagyományos rizibizi-krumplipüré-sült krumpli hármas. Imi kitalálta hogy legyen héjában sült krumpli és rögtön rá is keresett a neten, mivel lehetne megbolondítani. Így aztán összehoztuk ezt:


Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral és behelyeztem a kívülről alaposan megmosott, megsúrolt, vékony cikkekre vágott héjas krumplidarabokat. Megszórtam sóval, frissen őrölt borssal, kakukkfűvel, rozmaringgal (még egy ágacska friss rozmaringot is sikerült anyuéktól szerezni). Közészórtam néhány gerezd felkarikázott fokhagymát és vajdarabkákat is.

Alufóliával beborítottam a tepsi tetejét és betoltam a 250 fokos sütőbe. Mivel nehezen puhult és már nagyon éhesek voltunk, felgyorsítottam a folyamatot azzal, hogy egy idő után aláöntöttem egy kevés vizet, hogy hamarabb puhuljon a gőzben.


Amint a krumplit puhának éreztem, levettem róla a fóliát és 200 fokon még néhány percig pirítottam-barnítottam a tetejét.

Finom volt, de valami mártogatót is el tudtam volna képzelni még mellé. Újkrumplival biztosan ki fogom próbálni.

2 megjegyzés:

csincsilla írta...

Imádjuk az ilyesmit, nálunk krumpli gyakorlatilag csak így fogy el, persze, a tiéd fantasztikus luxuskiadás, kakukkfű, rozmaring, fokhagyma:)

Bea írta...

Friss kakukkfűvel és még több friss rozmaringgal biztosan még finomabb lenne. Na majd az újkrumplit azokkal sütöm meg :)