2010. március 19., péntek

Cukkinikrémleves sajtos galuskával

Sajnos ez a leves is azok közé az ételek közé tartozik, amelyek nem túl fotogének. De feltétlenül szerettem volna megörökíteni, hiszen az elmúlt időszakban kétszer is ettem ilyent anyuéknál és annyira ízlett, hogy nem szívesen hagynám le a blogról.

A könyv szerint 35 perc alatt készül el és apu megerősítette ezt az állítást. Cukkiniszezonban biztos, hogy még sűrűbben fog készülni nálunk!

Hozzávalók a leveshez:
- fél kg cukkini
- 2 dl tejszín
- só, fehérbors
- 2 evőkanál vaj
- 1 tojássárgája


A cukkinit megmossuk, kis darabokra vágjuk. Forró vajon megpároljuk, majd felöntjük vízzel és puhára főzzük.

Miközben fő, elkészítjük a levesbetétet.

Hozzávalók a galuskához:
- 1 egész tojás
- 2 dkg lágy vaj
- 3 dkg reszelt füstölt sajt
- 4 dkg reszelt nem füstölt sajt
- 6-7 evőkanál liszt
- 1/2-1 dl tej
- só

A hozzávalókat összekeverjük, annyi lisztet adagolva hozzá, hogy lágy galuskatésztát kapjunk. Forrásban lévő sós vízbe szaggatjuk kiskanállal vagy nokedliszaggatóval. Kifőzzük és leszűrjük.


Visszatérünk a leveshez. A tojássárgájával elkeverjük a tejszínt, sót és borsot. Amint a cukkini megfőtt, a vízzel együtt összeturmixoljuk vagy botmixerrel pépesítjük. Lassú tűzön összeforraljuk a tejszínes keverékkel. Lehúzzuk a tűzről és belehelyezzük a leszűrt galuskákat is.

Eredetileg csak vajas galuskát ír a recept, a sajt apu ötlete volt. Méghozzá jó ötlete! A sajt, főleg a füstölt sajt íze nagyon feldobja a levest. Nekem már hiányozna belőle, hiszen már első alkalommal is így kóstolhattam meg.

4 megjegyzés:

Ottis írta...

Jó ötlet ez a leves, ki fogom próbálni!

Marcsi írta...

Nekem is nagyon tetszik! Imádom a cukkinit, és a füstölt sajttal hmmm, nagyon finom lehet :)

Andi írta...

Még hogy nem fotogén! Az a bögre nagyon cuki, amiben tálaltátok!

Majdnem pont ilyen levest készítettem ma, hamarosan felteszem, de nem rögtön a tied után.

Ezt a cukkiniset ki fogom próbálni!

csincsilla írta...

igen, szerintem is nagyon jó ötlet, cukkini és füstölt sajt együtt, ez a leves komplettírozhatja a cukkínimenümet:)