2010. március 14., vasárnap

Búbos hús

Már megint anyuék főztek egy finom húsételt, ami számomra azért különleges, mert tulajdonképpen egy töltött húsról van szó, ami mégsincs megtöltve. Ahogy már említettem, én nem szeretek húst töltögetni, tekergetni, zsebeket vágni, összetűzögetni, mert biztos hogy a belevalónak a fele kifolyik, és száraz marad a hús. Így anyuék megoldották a dilemmámat ezzel az étellel, ami ráadásul nagyon hamar elkészül.


Hozzávalók:
- 4 szelet sertésborda
- reszelt sajt
- vaj vagy olaj

A töltelékhez:
- 2 db zsemle
- 2 db tojás
- petrezselyemzöld
- só, bors
- 2 gerezd zúzott fokhagyma
- olaj

Először a "tölteléket" készítjük el. A petrezselyemzöldet kevés olajon megfuttatjuk. A sós vagy vegetás vízbe áztatott zsemléket alaposan kicsavarjuk, hozzáadjuk a 2 tojást, a fokhagymát, sót, borsot és a petrezselymet. Jól összedolgozzuk.

A hússzeleteket jól kiverjük, sózzuk. A vajon vagy olajon mindkét oldalukat hirtelen kisütjük. Tűzálló tálban egymás mellé helyezzük, mindegyiknek a tetejére egy halom tölteléket kanalazunk. Meghintjük reszelt sajttal és aláöntjük a visszamaradt pecsenyelevet.

180-200 fokos sütőben puhulásig és a sajt pirulásáig sütjük. Ha elkezd pirulni a sajt de még úgy érezzük, hogy a húsnak puhulnia kell, fedjük le alufóliával és így süssük tovább.


Megkóstoltam, amennyire egyszerű, olyan finom volt! Külön örültem, hogy anyuék petrezselymes rizst készítettek mellé, mert már idejét sem tudom, mikor ettem azt. Nem is illik mellé nehezebb köret, mert a hús elég laktató.

7 megjegyzés:

Andi írta...

Na ezt meg fogom csinálni, csak teszek egy kis gombát még a töltelékbe. Nagyon jó ötlet!

Hedvig írta...

Bea, egy hullámhosszon vagyunk, ugyanezt készítettem, ugyanilyen körettel a hétvégén. Finom, szeretjük:-)

Bea írta...

Pedig elhiheted Hédi, hogy nem volt bekamerázva a konyhád. :)

csincsilla írta...

köszi az ötletet, és is utálok töltött húst gömbölgetni, tuti kifolyik, meg csúnya, stb. ez meg nagyon kulturáltan néz ki, mind a három, pontosabban, mert az Andiéi is nagyon csinosak lettek!

Bea írta...

Csincsilla, kiváncsi lennék, te vajon milyen változatot tudnál kihozni belőle. Biztos valami különleges fűszer vagy olyan hozzávaló lenne benne, amilyenről még soha életemben nem hallottam. :)

Mari írta...

Hétfőn reggel olvastam a receptedet, és ez lett az ebédünk, annyira megtetszett. A köret is ez volt hozzá, mindenkinek nagyon ízlett:)) köszi

Bea írta...

Mari, nagyon szívesen! Máskor is várunk. :)