2010. november 20., szombat

Banános tekercs


Ennek a sütinek sokféle receptjével találkoztam már az interneten, szakácskönyvben, főzős újságban, de a versenyzők nagy része rögtön kiesett, mivel a krémjébe (25 dkg!) RÁMA MARGARINT, vagy mert hidegen keverhető vanília pudingport kellett tenni - ezeket az alapanyagokat már régóta nem használom. Láttam ezeken kívül még liszt nélküli tésztájú változatot, egyszer ki is próbáltam - na ez 5 percet kapott, hogy elhagyja a házat. A mostani kiinduló recepttel pedig az volt a probémám, hogy az utasítás így szólt: "tepsibe öntjük és előmelegített sütőben közepes lángon megsütjük". Gyakorlott piskótasütőknek ez biztos mindent elmond, de nekem tudnom kell, mekkora tepsiben, hány fokon, hány percig? Ezért alapos kutatómunkát végeztem, recepteket, mennyiségeket hasonlítottam össze, és így lett a végeredmény: 26×34 cm-es tepsiben, 180 fokon 15 perc. Na így már bele mertem vágni.


Hozzávalók a piskótához:

- 6 tojás
- 6 evőkanál porcukor
- 2 evőkanál kakaó
- 3 evőkanál rétesliszt
- fél csomag sütőpor

A hozzávalók listájából látható, hogy mérlegutálók is bátran belevághatnak! A piskóta a szokásos módon készült: a tojásfehérjéket egy csipet sóval kemény habbá vertem. Egy másik tálban fehéredésig kevertem a tojássárgákat a cukorral. A lisztet összekevertem a kakaóporral és a sütőporral, majd rászitáltam a tojásos-cukros keverékre és jól elkevertem őket. Ezután a tojáshab felét magasabb fokozaton, a másik felét pedig egy kanállal óvatosan a tésztába kevertem. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem, és 180 fokon 15-18 percig sütöttem. Amikor megsült, a sütőajtóban hagytam kicsit hűlni, de csak egy kicsit, mert még melegen hosszában kétfelé hajtottam úgy, hogy közepén végigfektettem a nyújtófát. Így hagytam teljesen kihűlni.


Hozzávalók a krémhez:

- krémsajt (sajnos nem mértem le, de annyi, amennyi egy befőttesüvegnyi házi joghurtból 2 napos lecsöpögtetés után keletkezett)
- 2,5 dl tejszínhab
- 2-3 (vagy több) evőkanál porcukor
- 1 zacskó vaníliáscukor
- habfixáló
- 2 banán a töltelékehez

A tejszínt elkezdtem felverni, félúton hozzáadtam a habfixálót, és addig vertem tovább, amíg megfelelő keménységű lett. Egy másik tálban a krémsajtot alaposan kikevertem a cukrokkal, végül a kemény habot is hozzáadtam. Amikor elkészült, a kihűlt tésztát kihajtogattam, megkentem a krémmel, középen végigfektettem két banánt, és újból öszehajtogattam úgy, hogy henger alakú legyen. Kicsit pihent a hűtőben, bár ez nem kötelező elem, de nekünk így jött ki a lépés.


Eddig csak jó véleményt hallottam róla, szeretném hallani a többi kóstolót is. Szerintem iszonyúan finom lett, örülök, hogy hallgattam magamra, és nem vajas krémmel töltöttem meg. Gyönyörű és finom! Szerintem.

12 megjegyzés:

mazsolla írta...

tanúsítom hogy nagyon finom lett! a krém íze tejszínhab-joghurt-túró között van, szóval nagyon különleges :)

Andi írta...

Köszi, Mazsi!

Marcsi írta...

nagyon jól néz ki:) egyébként állandó rajongóként javasolom, hogy minden receptnek legyen egy mérlegutáló verziója :)))))))))))

Hedvig írta...

Nagyon szép! Sanszos nekem karácsonyi sütinek, de lehet, hogy leosztom a sütést Janinak.

Bea írta...

Hűha, banán és csokis piskóta, ez jöhet nekem is. Valakinek én is leosztanám karácsonyra megsütendő sütinek. Tesókám, esetleg? :)

Bianka írta...

Szerintem, bár nem kóstoltam, nagyon finom lehet.

Andi írta...

Marcsi, igyekszem, de mindig elfelejtem számolni a kanalakat. Figyelni fogok rá, megígérem!

Hédi, Jani ezzel simán megbirkózik, olyan jól tud sütni. Miért nem ír a blogotokba mostanában?

Mazsolinónak is ajánlom!

csincsilla írta...

jól látod!

Marcsi írta...

Azt kellene, hogy a mérlegutálós verzió mondjuk 50 Ft-ért letölthető legyen:) hidd el sorban állnának a mérleg utálók, Te meg gazdag lennél:)))

Hedvig írta...

Andi, megsütöttem és 25 dkg mascarponéval készítettem el a krémet. Jó bőséges adag lett, kívülről is "bevakoltam" a tekercset és beszórtam kókuszreszelékkel. Szép, ünnepélyes és finom süti lett, örök hála!

Andi írta...

Hédi, köszönöm a visszajelzést, örülök, hogy kipróbáltad - és eszembe juttattad ezt a sütit :-) Látom, végül tényleg karácsonyi süti lett belőle. Boldog Karácsonyt!

Hedvig írta...

Nektek is, az egész csapatnak!