2010. november 19., péntek

Mazsolás forralt bor

Sűrű, gomolygó ködbe keveredtünk ma hazafelé tartva tesómmal, s kellemes beszélgetésünk horrorfilmjelenetek felidézéséről szólt, persze igyekeztünk túllicitálni egymást. Gondoltam, ez lesz a megfelelő este, hogy forralt bort készítsek itthon Stahl Végre itthon! szakácskönyvében talált recept alapján. Illetve majdnem az alapján, mert módosítottam rajta.

Az eredeti mazsolás forralt bor hozzávalói:

- 2 üveg száraz vörösbor
- 25 dkg cukor
- 2-3 fahéjrúd
- 10 szem szegfűszeg
- 1 narancs héja
- 2 citrom héja
- 15 dkg mazsola
- 3 dl vodka
- 1 dl tokaji aszú

Bár nagyon tetszik a recept, nem tudtam megvalósítani több okból. Köztudott, hogy vodka csak olyan otthonokban található, ahol antialkoholisták laknak, aztán tokaji aszúm se volt itthon. És épp most kezdtem visszatérni a citrom- és narancshéj hasznlatához, erre megint szrönyűségeket olvastam róla több helyen is, többek között itt.

Fentiek miatt az én kis módosított receptem így szól:

Hozzávalók:

- 1 üveg édes vörösbor
- 2 evőkanál barnacukor
- 1 fahéjrúd
- 10 szem szegfűszeg
- 1 maréknyi mazsola
- 3 karika narancs, héjától megszabadítva
- 1 dl finom erdélyi áfonyapálinka

A pálinkán kívül mindent egy láboskába öntöttem, összeforraltam, 10 percig gyöngyöztettem. Lekapcsoltam alatta a lapot és beleöntötem a pálinkát is. Tűzálló tálba átszűrtem, a fahéjat és a szegfűszeget kidobtam, majd a mazsolákat és a narancskarikákat visszatettem. Forrón megittuk, jó melegünk és jó hangulatunk lett tőle.


Hogy tokaji aszúval is kipróbálom egyszer, az biztos! Nagyon finom volt, illata betöltötte az egész lakást.

9 megjegyzés:

Bianka írta...

micsoda illat

Ági írta...

Pont ilyen színe volt ma hajnalban az égnek!
Látom, neked is jó témáid vannak a tesóddal! :-)

Andi írta...

Képzeld Ági, éjszaka azt néztük a fiammal, hogy olyan narancssárga az ég alja, mintha naplemente lenne. Hajnalban meg ilyen vörös volt?

Igen, mi sem vagyunk normálisak. :-)

Hedvig írta...

Nekem ezen (http://www.indavideo.hu/video/Quimby_-_Legyen_Voros) kívül a bécsi adventi vásár jut eszembe a finom italról.

Andi írta...

:-)

mazsolla írta...

húdeszeretem én is azt a számot! :)
Aztán pár ilyen pohár után - hogy témánál maradjunk - ez: http://www.indavideo.hu/video/Quimby_-_Magam_Adom/

Andi írta...

Hú de jó ez is! Csak kár, hogy nálam már nincs az a bormennyiség...

mazsolla írta...

nopersze! :)

Bea írta...

Nagyon szép lett, és a pálinka egészen biztosan különleges ízt ad neki. Igaz, én azt csak úgy külön innám mellé. :)

Hédi, nekem is egyből a bécsi vásár jutott eszembe. És egyből előjöttek a tavalyi emlékek: hóesés, sok ember, forralt bor és puncs illat, karácsonyi zenék.. Mindjárt sírok, úgy visszamennék. :)