2008. augusztus 25., hétfő

Nem lehet abbahagyni csirke

A receptet Bori találta valahol az interneten, de odaadta nekem, hogy próbáljam ki. Elég jól sikerült, és néha tényleg el lehet készíteni a változatosság kedvéért, de azért az, hogy nem lehet abbahagyni, kicsit túlzás.

Hozzávalók:
  • 8 dkg liszt,
  • 1 teáskanál só,
  • 1 teáskanál pirospaprika,
  • 1 mokkáskanál bors,
  • 1 mokkáskanál majoranna,
  • 1 tejföl
  • 10 dkg sajt
  • csirke
Mivel én nem egy egész csirkét használtam, hanem csak 2 csirkemellet szeletekbe vágva, ezért mindenből kicsit kevesebbet vettem, kivéve a sajtból és a tejfölből.

Elkészítés: A csirkedarabokat enyhén besózzuk (na ezzel jól elsóztam, mert a fűszeres lisztben is elég sok só van), és a fűszeres lisztben megforgatjuk. Tepsibe rakjuk (tettem alá egy kis vajat), a maradék lisztet rászórjuk (nem szórtam rá). Egy kis fej hagymát a húsra karikázunk (jobb lett volna apróra vágva). 1 pohár (helyett 2,5 pohár) tejfölben elkeverünk 4 evőkanál olajat és ezzel meglocsoljuk a húst. Végül 10 dkg reszelt sajtot rászórunk (ezt viszont csak a legvégén szórtam rá). Alufóliával letakarva sütjük, amikor megpuhult, levesszük róla a fóliát és kicsit megpirítjuk.


Paradicsomsalátát csináltam hozzá. Ez úgy készül, hogy a paradicsomot vékonyan felkarikázom, leteszek egy réteget a tálba, picit megsózom, megborsozom, petrezselymet szórok rá, majd jöhet a következő réteg ugyanígy. Amikor elkészült a rétegezés, salátalét öntök rá. Tomának nagyon ízlett, csak kérte, hogy legközelebb ne legyen rajta petrezselyem. :-) Hát igen, sajnos igazi (és pláne tésai) nem volt itthon, ezért szárítottat használtam, és az nem olyan finom, viszont szép!

2 megjegyzés:

csincsilla írta...

Gyönyörűek a képek!!!
Ez sem lehet rossz. Persze, a hétvégi tapasztalatok alapján ha valami extra finomsággal akarom kényeztetni a családot, akkor marad a rántott hús. És a paradicsomsali is isteni. És szerintem a legjobb úton haladsz egy kis tésai petrezselyem irányába.

Andi írta...

Hát igen, nálunk is a rántott hús a nyerő, de ezt most nagyon dicsérte Toma, talán mert abban a pillanatban, ahogy leültünk enni, anyám telefonált... kicsit szükségem volt néhány jó szóra ezután...
Sokat kellett harcolni egy kis tésai petrezselyemért, de sikerült! nagyon ügyes vagyok :-) és köszönöm!