2008. december 26., péntek

Boldog Karácsonyt (2)!


Már lassan lekéstem a karácsonyi jókívánságról, de hosszú ideje ma sikerült először ideülnöm a gép elé. Megválaszoltam az íméljeimet is és most szeretnék a hűséges olvasóknak is boldog Karácsonyt kívánni! Remélem mindenkinek jól és békességben teltek az ünnepek, volt mindenhol sok finom kaja és persze sok-sok süti!



Sajnos a karácsonyi ebédről nem készítettem egyetlen fényképet sem, csak a sütikről, de még reménykedem, hátha Mazsi az új gépével csinált esetleg néhányat és elküldi nekem.



Közkívánatra :-) leírom, hogy mi volt a menü:

Marhahúsleves, amit előző nap hat órán keresztül főztem egy darab velőscsontos marhahússal és egy kisebb darab színhússal, jó sok zöldséggel (sárgarépa, fehérrépa, zeller, hagyma, fokhagyma, krumpli), sóval és szemes borssal.

Rántott karaj
és rántott csirkecomb volt a második fogás, valamint sonkával és sajttal töltött pulykamelltekercs, amit előző nap fokhagymás tejben áztattam, majd a tejből kivéve jó vékonyra klopfoltam és hajszál vékony szelet sajttal és sonkával feltekertem, megtűztem hústűvel, ezután a tekercset bepaníroztam és forró olajban kisütöttem.


Természetesen volt még az új kedvenc, a sült kacsa is, amit a szokásos módon készítettem: kívül-belül jól megsóztam és megborsoztam, a hasába citromot, hagymát és egy húsleveskockát tömtem, majd a nyílást hústűvel összetűztem. 180 fokon két órát sütöttem, félidőben megfordítottam.


Köretnek készítettem petrezselymes jázminrizst, krumplipürét és sült hasábkrumplit, salátának pedig uborkasaláta, káposztasaláta és a tesóm által készített, és Toma-kedvence szokásos kukoricás, almás, póréhagymás, tejfölös, mustáros különlegesség volt.

Ezt a gyönyörű gyertyát Mazsi készítette nekem Karácsonyra. Különlegessége, hogy borospohárba öntötte, úgyhogy ha majd kegyetlenül elégetem ezt a szép gyertyát, még mindig megmarad a borospohár, amit igyekszem majd gyakran használni! :-)


Tomától ezt a fantasztikus rajzot kaptam, egyik róla készült kedvenc képemet örökítette meg, plusz két olyan fényképet rajzolt le, ami a rólunk készült ritka közös képek közül való. Nagyon-nagyon örültem neki. Jellegzetes stílusát ezer közül is felismerném!



Konyhai vonatkozású ajándékaim: a tesómtól ez a szépséges, óriási, fekete szűrő, amivel tésztát leszűrni és zöldséget mosni is lehet, valamint ez a Tomától kapott hőmérő, amivel a sült húsok hőmérsékletét lehet mérni. Sokszor olvastam már róla, hogy ezzel lehet ellenőrizni, hogy milyen mértékben sült át egy nagyobb darab hús. Biztos nagy hasznát fogom venni! A könyvet pedig Beától és Imitől kaptam és ajánlom Csincsilla figyelmébe is, mert egy nőciről szól, akinek sütiüzlete van, abból él, ami ugye hosszú távon nekünk is a terveink között szerepel. De közben krimi is, mert két gyilkosság is történik benne és a sütiüzletben kapható sütik receptje is megtalálható a könyvben! Feltétlenül ki fogom próbálni őket és szereplni fognak a blogban ezek a sütik!


Gyönyörű csomagolásban isteni borokat is kaptam. Különösen érdekes ez a Vikitől és Ercsitől kapott 2006-os Villányi Montenuovo Cuvée, aminek az az érdekessége, hogy három különböző bor: Cabernet Franc, Merlot, és Zweigelt házasításával készült. Ercsi szerint 10 évig még érlelnem kéne, hogy igazán finom legyen, de sajnos nem ígérhetek semmit. Anyutól pedig kedvencemet a Tréflit kaptam, de ezt sajnos már nem tudom lefényképezni, mert nagyon szeretem! :-)


Mint látható, szegény Poczak is jól elfáradt ebben a nagy karácsonyi evés-ivásban, az asztalra támsztva okos fejét, elaludt!

Csincsilla kívánságára két kép a tavalyi karácsonyfánkról (és az ajándékokról). Ez egy pici műkarácsonyfa, ami szerintem sokkal szebb, mint néhány igazi. Idén nem ez volt a karácsonyfánk, mert kölcsön kaptunk egy kis cserepes fenyőt, de arról sajnos nem csináltunk fényképet.








Azért van nálunk mindig műkarácsonyfa, mert Toma alsó tagozatos korában olvasta (kötelező volt) Andersentől a Kis karácsonyfát, ami rettenetesen megrázta, és annyira sírt rajta, hogy soha többé nem engedte, hogy kivágott fenyőfát vegyünk karácsonyra. És én ebben maximálisan támogatom őt! :-) (mert számomra is megfelel mind anyagilag, mind érzelmileg ez a megoldás!!!)

4 megjegyzés:

csincsilla írta...

ez a pocika annyira drága!!! tényleg elaludt az ünnepi asztalnál? :) és te tényleg csak ennyiféle ételt készítesz egy ebédre? :)

Névtelen írta...

Boldog karácsonyt utólag, Andi! :) Gyönyörűek a sütik, látom, nem unatkoztál karácsony előtt (és egy előző kérdésedre válaszolva: BONBON a helyes írásmód).
A könyv pedig még az elmaradt szülinapi ajándékod volt, ami csak karácsonyra ért oda. Jobb későn mint soha :)Puszi!

Andi írta...

Pocika tényleg elaludt! Hosszan szundikált asztalra támasztott fejjel!
Bea és Imi! Nektek is boldog karácsonyt és köszönöm még egyszer az ajándékokat!

Névtelen írta...

mazsinak van képe a levesről és a kacsáról. ez tuti. lehet hogy másról is. :)