2008. december 31., szerda

Szarvasragu, szárított vargányával


A karácsonyi menü legsikerültebb része volt.
A szarvashúst nagyobb darabokra kockáztam, és fokhagymás tejben hagytam ácsorogni egy napot a hűtőben.
Rengeteg hagymát megpirítottam, belenyomtam néhány gerezdnyi fokhagymát, és ezen az alapon körbepirítgattam a tejből kibányászott, lecsepegtetett és szárazra törölgetett szarvasdarabokat, majd fedő alatt puhára pároltam, némi bors és só társaságában. A sok hagymától jó szaftos lett. Itt félbehagytam a főzést vagy két napra, megint mehetett a hűtőbe.
A vargányás ragut külön csináltam meg (gomba ügyben kicsit hisztérikus vagyok, gombás ételt nem pakolászok, csak frissen esszük). Beáztattam két-három jó nagy maréknyit abból a bizonyos tésai szárított vargányából (sajnos, már csak egy adagnyi maradt belőle). Fél órás ázás után kicsit kinyomkodtam a vargányadarabkákat, egy serpenyőben megolvasztottam 5 deka vajat, és beledobáltam a vargányát, néhány percig pároltam, picit sóztam, ráöntöttem két dl tejszínt, és összeforraltam a már kész szarvashússal. Nokedlivel (zsemlegombóchoz már lusta voltam) és elragadtatással ettük :)

3 megjegyzés:

Andi írta...

Baromi jól néz ki! Ez biztos nagyon finom volt!!! Ilyet én is akarok! Jut eszembe: hogyhogy már csak egy adag vargánya van, amikor azt írtad, hogy olyan sokat találtatok, amennyit még életedben nem láttál! HOl a többi? :-)

Andi írta...

Úgy értem, miért nincs feltéve a blogba, amit készítettél belőle?????????

csincsilla írta...

hát, nem volt az olyan sok... ugye egy hétig csak vargányát ettünk... meg van olyan, amit kétszer főztem, és csak egyszer írtam be...