2008. december 26., péntek

Diós és mákos bejgli

Hát igen, ez nem úgy néz ki, mint a menő cukrászdákban készült bejgli, de legalább nincs mellékíze, plusz rumaromaíze se, ezért sokkal finomabb. Főleg, ha sikerül jól átsütni...


Erika barátnőmtől kaptam a receptet, de még soha nem sikerült ugyanolyanra készíteni. Szerencsére eddig még minden évben elfogyott az összes, de ez köszönhető a nagy és rendes családomnak!

Hozzávalók a tésztához:

- 50 dkg sima és 50 dkg grízes liszt (1 kg liszt)
- 3 dkg élesztő
- 10 dkg zsír
- 25 dkg margarin (inkább vaj!)
- 2 db tojás
- 15 dkg porcukor (házilag darálva!)
- 1 tejföl vagy tej az összegyúráshoz

1 kg lisztbe a 3 dkg élesztőt belemorzsoljuk, a margarint (vajat!) és a zsírt beledolgozzuk. 2 tojás sárgáját 15 dkg porcukorral összekeverjük és tejföllel vagy tejjel beledolgozzuk a tésztába. Az egészet jól összegyúrjuk, 4 cipóba vágjuk és egyenként kinyújtjuk, megtöltjük és fölsodorjuk. Éjszakára hűtőbe tesszük (kb. 12 órát kell állni) és reggel tojásfehérjével megkenve megsütjük.

Hozzávalók egy darab töltelékhez:

- 15 dkg dió vagy mák (2 rúdhoz: 30 dkg!!!)
- 10 dkg porcukor (2 rúdhoz 20 dkg!!!)
- egy kis mazsola
- citrom héja
- tej vagy víz

A hozzávalókat egy lábosba tettem és tejjel megfőztem. Nálunk nem szabad mazsolát tenni a töltelékekbe, mert se Toma, se Ercsi nem szereti és citrom héját se, mert azzal meg nekem vannak fenntartásaim. Én mindig tejjel szoktam csinálni!


Azt még ráírtam kézzel a receptre, és igaz is, hogy kevesebb töltelék is elég, én most 10-10 dkg mák- és diótölteléket vettem egy rúd bejglire. 180 fokon sütöttem 25 percig, de azt hiszem, 30-35 perc is ráfért volna, legfeljebb fóliával le kellett volna takarni a tetejét, hogy ne barnuljon tovább. Igen, ez a bejglirecept nálam még kísérleti stádiumban van már legalább 10 éve. :-)

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Én életemben most sütöttem először beiglit és nagyon tartottam tőle.:)
Ezt a receptet használtam,követtem minden utasítást és tökéletes lett!!!
Nem mintha a tieddel baj lenne.

http://andi1976.gportal.hu/gindex.php?pg=25626670

Névtelen írta...

kézeld andi! a mazsi aszonta, hogy a diósat szereti! :( valami tévedés történt...

Andi írta...

Szia Névtelen! Köszi a receptet, mindjárt tanulmányozom! Az enyém is isteni, csak eddig még soha nem sikerült a sütési feladattal igazán tökéletesen megbirkóznom...

Andi írta...

Ez a Mazsi bolond! De ki mással történhetne, hogy még azt se tudja, hogy melyik bejglit szereti...
Rengeteg diós van és szívesen cserélek, mert Toma a mákosat szereti - és ez tuti! :-)

Névtelen írta...

mákos már nincs nekünk... pirul, de kérünk diósat! :)

Névtelen írta...

én diósat mondtam!!!!!!!!!!!