2009. április 23., csütörtök

Bögrés-mákos

Már napok óta készülök ezzel a bejegyzéssel, most végre pihenésképpen eljutottam idáig. A héten a melóhelyen is sokkal több volt a munka, mint eddig, itthon pedig... Holnap délután jön Erzsi néni és Miki bácsi (Imi keresztszülei) Vépről, őket pedig nem fogadhatom akárhogyan és akármivel. Náluk mindig terülj-terülj asztalkám van, valamiféle bizonyításkényszer pedig nem hagyja, hogy én alulmúljam mindezt. Napok óta agyalok, hogy mit főzzek és süssek, mindeközben pedig takarítottunk ezerrel. Legalább nagyjából megvolt a tavaszi nagytakarítás is. :)

Apu a héten sütött bögrés-mákost. Igaz, hogy húsvétkor is csinált, de akkor elfelejtettük lefényképezni, ezért most elkészítette újra, hogy felrakhassam a blogra. :) Én évente egyszer sütök - karácsonykor. Nem tudom miért, talán a mák miatt, számomra karácsonyi süti. Pedig nagyon finom, a mák ellenére könnyű, eteti magát. Csak darálni ne kellene! Bár mostanában felfedeztem, hogy darált mákot is lehet már kapni.
Hozzávalók:
- 2 egész tojás
- 100 g vaj vagy margarin
- 1 bögre (kb. 3 dl űrtartalmú) cukor
- 1 bögre darált mák
- 1 bögre tej
- 1 bögre liszt
- 1 csomag sütőpor (20 g)
- 1 késhegynyi őrölt fahéj
- lekvár
- vaníliás és/vagy fahéjas porcukor
Fontos, hogy ugyanazzal a bögrével mérjünk mindent!

A vajat habosra keverjük a cukorral majd a tojásokkal, váltakozva apránként hozzáadjuk a lisztet, mákot, tejet, végül a sütőport és a fahéjat. Én sokkal több fahéjat szoktam beletenni, mint amennyit a recept ír.

Kivajazott, lisztezett vagy sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük a masszát és előmelegített sütőben kb. 40 percig sütjük. Nem baj, ha a teteje megpirul, mert a végén úgyis megszórjuk porcukorral és az szépen befedi.

Ha kihűlt hosszában kettévágjuk és megkenjük lekvárral. Legalább egy óráig pihentessük, hogy picit magába szívja a lekvárt.

Ez két adag süti. :)



11 megjegyzés:

tata írta...

ezt nagyon szeretem! meg régen sütöttem is! nyami

Andi írta...

te tucc ilyet sütni???

Bea írta...

Szerintem te is tudsz, Andi! :)

Bár volt egy szó, amit direkt kifelejtettem a leírásból, miattad. Szerinted melyik volt az? :)

csincsilla írta...

Bea, hogy neked milyen rendes apukád van! És milyen ügyes!

Andi írta...

Szerintem a tűpróba volt az a szó, és ez nagy szerencse, mert így biztos, hogy kipróbálom a receptet :-)

Bea írta...

Köszönöm szépen, átadom apunak a dicséretet! :)

Nyertél, Andi! :)

tata írta...

tudok hát (durci)

Hedvig írta...

Drága Hölgyeim, őszintén gratulálok. Tegnap körülnéztem a gasztroblogok gyűjtőoldalán, és Önök maradtak a kedvenceim, mer reális, családnak való, az alapanyagok tekintetében megfizethető, ízletes fogásokkal kedveskednek az olvasóknak. További jó sütés-főzést mindenkinek.
Ezt a bögrés sütit nagyon szeretem, mert a Mama mindig ilyet sütött a hat unokának kiskoromban, amikor nála nyaraltunk.

Éva írta...

Imádom a mákot mindenképpen meg fogom próbálni én is. Gratulálok Bea és Bea papa! Profi a kép is!!

Hédike, ne a gaszroblogokat tanulmányozd hanem a szabad tanulás beadandódat nézegesd amit máj 1. ig kell feltölteni!! :-)))

Andi írta...

Kösz, Hédi, jól esett ezt olvasni! :-)

Bea írta...

Én is köszönöm kedves Hédi és kedves Éva! A képért pedig tesómat illeti köszönet.