2009. április 12., vasárnap

Egyszerű epertorta


Felhívott anyu csütörtökön, hogy a szombati összejövetelre süssek én valamit, mert a héten elég sokszor kellett bemennie dolgozni (70 éves!) és nagyon fáradt. Jó-jó, de most hirtelen mit találjak ki? Azt tudtam, hogy meglepetésnek kenyeret szeretnék süti a bulira, de milyen sütit süssek, ami ezzel egyidőben délig el tudna készülni? Stahl honlapján keresgéltem és találtam ezt az egyszerű málnatortát, amihez minden hozzávaló volt itthon, de persze málna helyett mirelit epret kellett használnom. Bár a recept nem írja, hogy mirelit gyümölcsből is elkészíthető, azért én bátran belevágtam. Sajnos a mirelt gyümölcs eláztatta a tésztát (főleg az idő alatt, amíg várakoznia kellett sorára a sütő előtt), ezért muszáj volt rengeteg tejszínhabbal és Lindt csokiöntettel díszíteni a fotózáshoz.

Hozzávalók:
- 30 dkg málna
- 1 evőkanál barna cukor
- 1 kávéskanál őrölt fahéj

A tésztához:
- 5 dkg vaj
- 12 dkg finomliszt
- 1/2 kávéskanál sütőpor
- 1 csipet só
- 4 tojás
- 12 dkg cukor
- 1 citrom reszelt héja (nálam fél citrom leve)
- 1 vaníliarúd (nálam 1 zacskó vaníliás cukor)

Kevés vaj és finomliszt a tortaforma előkészítéséhez

Az epret felolvasztottam, összekevertem a barna cukorral és a fahéjjal, és egy kisebb szűrőben hagytam lecsöpögni.

A vajat felmelegítettem és félretettem hűlni. A tojásokat a cukorral és a vaníliás cukorral robotgéppel felhabosítottam, majd hozzáadtam a fél citrom levét. Ezután ebbe a masszába belekevertem a sütőport és a lisztet, végül hozzáöntöttem a kihűlt vajat.

Egy 24 centis tortaforma oldalát kivajaztam és liszteztem, aljába sütőpapírt vágtam, és ebbe kanalaztam a tészta felét. Rászórtam a cukorozott, lecsöpögtetett epret, majd a tészta másik felével betakartam a gyümölcsöket. 175 fokos sütőben 40 percig sütöttem.


Stahl azt írta, hogy a gyümölcsszemek a torta aljára süllyednek, de amikor kifordítjuk a tortaformából a tetejét fogják gusztusosan díszíteni. Hááááát.... izé..... díszíteni??? Ez a süti a versenyen 5 pontból nulla pontot kapott, sajnos megérdemelten. Nem csak a külleme miatt.


Amiért mégis feltettem a blogba, az a rendkívüli egyszerűsége, úgyhogy amint bejön az eperszezon, friss eperrel, vagy meggyszezonban friss meggyel is ki fogom próbálni. Itt a képen a tavalyi "szedd magad" adagunk látható, amit tesómmal közösen taroltunk az epeföldön. Nagyon várom, hogy megint mehessünk!

8 megjegyzés:

csincsilla írta...

hát, szerintem ezek így szoktak kinézni, nem? a klafuti is ilyen kis csúnyácska, de attól még jól áll neki:) mért kapott nullát?

Andi írta...

Ha rákattintasz a linkre, láthatod, hogy nem így kellett volna kinéznie... ilyen bombakráterekkel...
Azért kapott nullát, mert néhol még tök kemény is volt a tészta, ott azt hiszem, ahol eláztatta az eper. És mert ezek szemetek, és nullát adtak neki!

mazsolla írta...

nem is igaz, mert nekem nagyon ízlett!!!

Andi írta...

Igaz-igaz! bocsánat! Kivéve Mazsit, ő nem is szemét!

mazsolla írta...

így már jó!

segebaga írta...

szerintem meg ne törődj a negatívosokkal, tőlem kapol 10 pontot is :)

Bea írta...

Én is adtam volna 15 pontot is, ha megkóstolhattam volna! :)

Andi írta...

Köszi :-)