2009. április 21., kedd

Mézes-mustáros-ajvaros csirkemell



Tulajdonképpen a Gyöngyi-féle mézes-mustáros csirkének álltam neki, de ez lett belőle. Sajnos, megint nem sikerült követni egy (ráadásul jól bevált) receptet, mindenféle lelki és anyagi okok miatt, de ez most finom lett.
Hozzávalók:
- 1 kg csirkemellfilé
- 2 nagyobb fej vöröshagyma
- 2 evőkanál olaj
- 3 evőkanál méz
- 3 evőkanál mustár
- 3 evőkanál ajvar
- 1,5 dl vörösbor
- 3 dl tejszín
- 1 teáskanál liszt
- só, bors
- 1/2 kaliforniai paprika

Egy nagy, vastagtalpú lábasban (lusta voltam elővenni a vokot, pedig abban lett volna a legjobb!) az olajon üvegesre pirítottam a felkockázott hagymákat (só nélkül!), rádobtam a szintén felkockázott csirkemellet, és körbepirítgattam (néhány perc). Utána rátettem a fedőt, és néhány percig pároltam a húst a saját gőzében (a csirkemell nagyon hamar elkészül!). Aztán levettem a fedőt, zsírjára sütöttem. Mehetett rá a bor, meg a mustár-méz-ajvar kombi. Meg az apróra vágott paprika.
Amíg ez csendesen fortyogott, egy kis csészében simára kevertem a lisztet egy kis vízzel (a keményítő jelenleg büntiben van nálam, ama bizonyos titokzatos szedertorta kapcsán), hozzákevertem a szószhoz, ráöntöttem a tejszínt, és 1-2 percig kevergetve összeforraltam. Közben valamikor még sóztam és borsoztam is. Ha nem a gyerekeknek csinálom, tuti tettem volna bele még valami csípőset is. De így is nagyon finom volt. Mi tésztával ettük, de rizzsel sem lehet rossz.

6 megjegyzés:

Andi írta...

Nagyon finom lehet (kérem a listámra), de mi is az az ajvár?

csincsilla írta...

paprikakrém. ld. pl. http://www.mindmegette.hu/index.php?apps=recept&recept=5384.
Én sajnos készet használok, de talán az idén már lesz időm sajátot elrakni:) neked mindenesetre javaslom, hogy a házi paradicsomizéid mellé ezt is tedd el:)

Andi írta...

Jó, de a házi paradicsomizém és az ezzel egyidőben készülő savanyúságaim mellett eddig még sosem volt időm eltenni ketchupot, vegetát (ételízesítőt), lecsót is csak egyszer voltam képes a régi szép időkben, amikor még sok szabadidőm volt.
Megnézem mi ez...

Andi írta...

Na jó. Megnéztem. Muszáj ilyet csinálnom!!!

segebaga írta...

Szeretnék kérni egy kis kostolót me még sosem ettem, láttam, hallottam róla. De szuperül néz ki, bittos nagyon finom is!

Éva írta...

Biztos fini lehetett, a fotó mindenesetre profi. Inycsiklandó!!