2009. április 4., szombat

Pásztortarhonya

Minden tiltakozásom ellenére Csincsilla és Andi bevettek a csapatba, most már én is szerkeszthetem az oldalt. :) Félreértés ne essék: nagyon nagy megtiszteltetés ez nekem, hiszen eddig csak olvastam és ötleteket merítettem (sokat és gyakran), mikor mit főzzek és süssek, álmomban sem mertem gondoni, hogy valaha is írni fogok ide. Most pedig nekem is publikálnom kell, méghozzá olyan színvonalon, ahogyan ők ketten szokták leírni és fotózni a finomabbnál finomabb ételeket. Igyekszem lépést tartani velük és olyan recepteket válogatni, amik még nem kerültek fel a blogra.

Elsőként a mai ebédet, a pásztortarhonyát mutatom be. Ezzel az étellel még gyerekkoromban találkoztam először. Nagyszüleimmel gyakran kirándultunk, ilyenkor előfordult, hogy vittük a bográcsot is és nagyi alkotott benne valami finomságot. Tőle lestem el a pásztortarhonya receptjét is, ami jellemzően egy bográcsétel. Mi is inkább bográcsban szoktuk készíteni, most volt az első alkalom, hogy gáztűzhelyen főztük.

Hozzávalók:
- 10 dkg füstölt szalonna
- 30 dkg tarhonya
- 80 dkg burgonya
- 1-1,5 szál nem túl száraz kolbász
- 1 nagy fej, vagy 3 kis fej hagyma
- 1 zöldpaprika
- 1 paradicsom (nekem nem volt itthon, ezért egy pici sűrített paradicsommal helyettesítettem)
- pirospaprika
- só
- bors
- zsír

Be kell vallanom, hogy nagyon ritkán mérek le bármit is pontosan. Általában megérzésre vagy szemre rakom bele a hozzávalókat, de Andira való tekintettel leírtam a "hivatalos" receptben közölt mennyiségeket. :)


Az apró kockára vágott szalonna zsírját kiolvasztom (ha nem engedett eleget, egy kis zsírral ki lehet egészíteni), sárgára pirítom rajta a tarhonyát, majd rádobom a felaprózott hagymát és a karikára vágott kolbászt. Összeforgatom az egészet, és amikor már a kolbász is kezdi kiengedni a zsírját, megszórom pirospaprikával, beleteszem a kockára vágott krumplit, felszeletelt zöldpaprikát és paradicsomot. Kétszeres mennyiségű vízzel felengedem. Sózom, borsozom, fedő alatt, gyakran megkeverve kis lángon főzöm addig amíg a krumpli és a tarhonya megpuhul és majdnem teljesen felszívja a levét.

Viszonylag gyorsan elkészül és nagyon laktató, kiadós étel.


Imi szokta bográcsban készíteni. Ilyenkor csípős őröltpaprikát kever bele, ami még jobban feldobja.
Ez a kép Balatonon készült, amikor barátokkal nyaraltunk. Nagy siker volt a pásztortarhonya.

Egy másik alkalommal ugyanezt készítettük itthon bográcsban. Szegény kutyák alig bírtak magukkal, ahogy megérezték az illatát :)
Vilma lesi, hogy mi maradt neki a vacsiból.


Frakk pedig bevetette a "szegény-éhes-kutya-vagyok" arckifejezést, hátha valaki megsajnálja.




19 megjegyzés:

Andi írta...

Bea, te milyen ügyes vagy!
Képzeld, két hete készülök én is a pásztortarhonyára, csütörtökön vettem meg hozzá a tarhonyát, de még nem voltam képes előállítani! Köszi, hogy feltetted, legalább van egy tuti receptem hozzá! Hamarosan kipróbálom!

Bea írta...

Hű de gyors voltál, még csak most tettem közzé! :)

Úgy látszik, mostanában megérezzük, ki mit szeretne főni, pl. múltkor a töki pomposnál.

mazsolla írta...

éjjen Bea!!:)


hmmmm ez is milyen finom tud lenni házi koviubival!

Andi írta...

Egy húron pendülünk! :-)
(Tata szólt, nekem msn-en, hogy írtál, mert én most egy süti receptjénél vagyok leragadva, azon dolgozom. Hogy mi lesz belőle...???)

Bea írta...

Én Tata-féle csalamádéval ettem, még a csípősből van egy kicsi (tényleg, ennek is fel lehetne tenni a receptjét), Imi pedig a te csilis sárgadinnyéddel :)

Biztos jó lesz a süti! Te ritkán rontasz bármit is.

Andi írta...

Vagyis inkább elég gyakran, de nem minden bénázást írok meg :-)
Köszi a hozzávalók PONTOS listáját, anélkül én hozzá se merek kezdeni :-)

tata írta...

tökre csúcs ez a kaja, meg hogy már bea is publikál! :)
holnap szülinapi ebéd készül nálam. szerintem andi megint felrakja! :)

Bea írta...

Remélem is, hogy Andi felrakja! A szülinapi menük mindig tök jók szoktak lenni nálatok! :)

A te kedvedért Andi, megpróbálok majd mindig minél pontosabb méreteket írni. De már előre is elnézést kérek, ha nem jön össze. Nálunk apukám az, aki mindent grammra pontosan lemér, úgy látszik, nem örököltem tőle :)

erős ildikó írta...

Nagyon szeretjük az ilyen étkeket, ideje is lenne már tarhonyát főzni, adtál egy ötletet!

Marcsi írta...

Bea, így ismeretlenül beloptad magad a szívembe, ez a pásztortarhonya remek:) és a recept leírás is tiszta mint a nap:) Frakk pedig... drágaság!

Bea írta...

Napmátka, örülök, ha segíthettem!

Marcsi, igen, tényleg nem ismerjük még egymást, de te is beloptad magad a szívembe az állatszereteteddel (Sába a te lovad, ugye? És ha jól tudom, szeretnél egy kutyust, vagy már van is?) na meg az általad készített finom ételekkel, amit Andi már közzétett! :)

csincsilla írta...

annyira, de annyira cukik! a kis éhezők:)

Andi írta...

KIIIIS éhezők? Akkorák, mint Marcsi Sábája!

segebaga írta...

Hát ez szuper, hogy gyarapodtok ti kis blogisták :) Jelezném, hogy a nánai túrán ez remek kaja lenne :)
A két kis barna tündéri, remélem kaptak a menüből, nem csak nyálcsorgatás volt!!!!

Bea írta...

Zokni gazdiját szeretném megnyugtatni, hogy a két barna azért nőtt ilyen szép nagyra, mert MINDENFÉLE finomságból kapnak :) Csak szeretnek színészkedni és eljátszani, hogy ők éheznek. Ha tudnák, még a bordájukat is mutogatnák, hogy mindenki sajnálhassa őket.

zokni írta...

Hajrá Frakk és Vilma, jól csináljátok!!! Én is így veszem le a gazdit no meg az Andit is a lábáról, meg kell hogy mondjam nagyon ügyesek vagyunk :) Ezek mindennek bedőlnek (hálistennek). Kéz, láb kipörög, fül hátra csap, irány a konyha!

Andi írta...

:-) éhenkórászok!

Névtelen írta...

Nagyon finom lett, ez az 1. pásztortarhonyám:-), nem is tudom, miért nem főztem eddig! Csak egy a baj: holnapra nem maradt, megint ki kell találjak valamit:-)
Tündi

Bea írta...

Kedves Tündi! Nagyon örülök, hogy elkészítetted és ízlett is. Annak meg pláne örülök, hogy megosztottad velünk az élményt. :) Remélem találsz más kedvedre való ételt is oldalunkon. Jó főzőcskézést és jó étvágyat kívánok hozzá!