2009. április 5., vasárnap

Viki szülinapja


Már pénteken, április 3-án, a rendes, igazi napján akartam írni Viki szülinapjáról, de egy csomó dolog közbejött: attól kezdve, hogy nagyon fáradt voltam, odáig, hogy semmi újat nem főztem, és az ilyen fáradt, fantáziátlan napon sütött szokásos pizzát már régebben szerepeltettem, tehát azzal kapcsolatban se tudtam írni. Bár Viki szülinapi ebédre spenótos tésztát rendelt anyukájától, még az se jutott eszembe, hogy legalább egy spenótos tészta bejegyzéssel köszöntsem őt, ezt most fogom pótolni!


Ma ünnepeltük meg tehát Vikit egy közös családi ebéddel, ahol anyukája főzött. A menüt visszafelé fogom megírni, a desszerttel kezdve. Régebben gyakran készítettünk tesóm is és én is ilyen gyümölcstortát, de emlékszem, egyszer annyira nehéznek találtam a fém, fodros szélű gyümölcstortaforma elmosogatását, hogy egyszerűen kidobtam a kukába. Azóta nélkülöznöm kell ezt a sütit, pedig annyira egyszerű az elkészítése, hogy akár egy 23 éves fiatal is meg tudná csinálni!

Banános gyümölcstorta:

Hozzávalók:
- 2 tojás
- 6 evőkanál liszt
- 6 evőkanál cukor
- 6 evőkanál olaj
- sütőpor

A hozzávalókat robotgéppel összekeverjük, majd a folyékony tésztát egy kivajazott és kilisztezett gyümölcstorta-formába öntjük. 200 fokon 15-20 perc alatt megsütjük. A megsült tésztát egyszerűen ki lehet borítani a formájából egy szép tálra, így a teteje kerül alulra. A tészta formája adja magát, a tetejét banánkarikákkal beterítjük, és vaníliapudinggal leöntjük. A puding kifolyását a tészta pereme szépen meggátolja. Nagyon egyszerű, de nagyon finom süti.


Nem úgy, mint az a süti, amivel én készültem a szülinaposok köszöntésére: csakúgy, mint a csokoládétortám, ez az újonnan kipróbált süti is a kukában landolt. Most szeretném összegezni, hogy milyen receptet nem fogok ezentúl kipróbálni: amiben nincs tepsiméret megadva, hőfok és sütési időtartam, ahol tűpróbát kell végezni, mert attól bevadulok, és olyat sem, ahol a tojásokat ketté kell választani, és a kemény habbá vert tojásfehérjét kell belekeverni a ragacsos masszába úgy, hogy össze ne törjön. Mindig összetörik! Na szóval, ha ezeket a hibákat meglátom egy receptben, biztosan nem fogom a sütit megsütni!!! Habár, kicsit elhamarkodottan jelentettem ezt ki, mert megtapasztalván, hogy egy elrontott és kukába gyorsan levitt süti után milyen iszonyúan jól megy a futás, talán még meggondolom azt a próbát...


Kis kitérő után folytatom a szülinapi menüvel, aminek előállítása egy ötcsillagos szálloda 10 szakácsának egész napos elfoglaltságába kerülne: isteni marhahúsleves után a második fogás egyik tagja paradicsomos-sajtos sült csirkemellszeletek, bulgur és egy uborkás-almás-hagymás-tojásos-tejfölös-mustáros különleges saláta volt.


De ez még mind semmi, lehetet választani még rántott húst, vagy sajttal, fokhagymás tejföllel még összemelegített rántott húst (talán igazi neve Mátrai borzaska), sült krumplival, a saláta-felhozatal pedig tzatziki, a már említett különleges saláta és paradicsomsaláta volt.


A sült krumplit egy elegáns sóörlővel lehetett megsózni, nekem annyira tetszett ez a dolog, hogy alig bírtam abbahagyni a sózást.



Viki ezt a menő napszemüveget kapta szülinapjára. Boldog szülinapot Viki! :-)



Persze Poczak is jelen volt a szülinapi ebéden, de idén nem mint ajándék, hanem mint vendég!



Viki szülinapi bulija után még elmentem Annát felköszönteni ezzel a szép sátorral. Kár, hogy Anna beteg volt, így nem tudtuk kipróbálni a sátrat a Kopaszi-gáton. Nem baj, majd pótoljuk! Annának is boldog szülinapot, de szeretném megint felhánytorgatni, hogy annak idején mennyire szépen kértem, sőt könyörögtem, hogy ne április 1-jén jöjjön a világra! Ha egy kicsit tudott volna várni, talán nem 1300 grammal születik meg 5 hónapnyi bentlakás után...

23 megjegyzés:

mazsolla írta...

anyukám! isteni vót, büszke lehetsz magadra! :)

bár ez a mopsz szerintem nagy tévedés volt tavaly...:D

Andi írta...

szerintem is isteni volt a kaja, alig bírtam vacsorázni!

a mopsszal most már nincs mit tenni, fel kő nevelni. Ugyanúgy, mint a többi tévedésünket... :-)

mazsolla írta...

HHHHÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ!!

Andi írta...

bocsi

viki írta...

Anyukám nagyon köszönöm! Isteni volt a kaja, és szuper sznúpi vagy, hogy ezt egy nap alatt megcsináltad!

Andi! Köszönöm a vagány napszemcsit, szerelmes vagyok beléje! És vettem a célzást a 23 éves is tud ilyet sütni blablabla vihhi...

A tavalyi ajándékot szerelem ide-oda Ray Ban ide-oda semmi nem tudja felülmúlni, és Mazsolla te meg csak irigykedel!!

mazsolla írta...

semmi gond...de csak bírd az iramot legközelebb:P

mazsolla írta...

én?! hhhahh!! *haki*

Andi írta...

Ajjaj, lehet, hogy legközelebb pont úgy járok, mint az a bizonyos első maratoni futó????

mazsolla írta...

hát ha így folytatod a szemtelenkedést:P

viki írta...

Annának jobbulást kívánunk!! Menő a sátor :)!

Andi írta...

Soha többet nem szemtelenkedek!
A sátor és a napszemüveg nagyon menő! A többi ajándék pedig... :-)

tata írta...

hát akkor megint csak világbéke! :)
a mopsz nem volt meghívva! mit keresett a buliban? :)

tata írta...

jól montad oszi! túl sok tévedés történt annak idején... :)

csincsilla írta...

boldog szülinapot minden nagyobb és kisebb gyereknek! és édes ez a pocak nagyon! azt meg egyszerűen nem hiszem el, hogy az Anna 1300 grammal kezdte. a képet nézve lehetetlen.

Bea írta...

Boldog szülinapot Viki!!! :)

Eláruljátok, hogy mi a probléma azzal a szegény mopsszal? :)

Andi, pedig annnnnyira kiváncsi lettem volna a sütidre!

Andi írta...

Csak holnap jön a kukásautó, még előkereshetem...

Éva írta...

Hát igen, én is kiváncsi LETTEM VOLNA arra a sütikére!! na most már mindegy majd legfeljebbb megesszük a sátrat!!
Köszönjük a megemlékezést és a jókívánságokat!! Remélem lesz még 9. szüli is mert most olyan idegállapotban vagyok az újabb betegeskedéstől itthon, hogy n e m b i z t o s!! (és utána tavaszi szünet jön)!!!!

Éva írta...

Viki hasonlítasz ezen a képen a Viktoria Beckhamre. :-))

Andi írta...

Nem kéne megölnöd,ha már idáig eljutottatok! Amúgy meg, ha most nem ölöd meg, biztosan meg fogod amikor kamasz lesz!

viki írta...

Éva! Ez bók volt?? :D

Andi írta...

Én is ezt akartam kérdezni! :-) Vagy beszótá?

segebaga írta...

Utólag is isten éltesse a caajokat!!!! A mopszot meg nem bántani!!

zokni írta...

Tata! A Mopszot nem is kell meghívni, magától értetődő, hogy ott van ahol a családja! Vigyázz me megvédem a kis szarost!