2009. augusztus 28., péntek

Kapros-zöldbabos egytál


Az úgy volt, hogy Tésán leszüreteltem az összes zöldbabot, a futó zöldhüvelyűt meg a bokros sárgababot, lett vagy 30 deka, de még az is lehet, hogy 40. És hát nem levest akartam, mert hétvégén még elfogy az ilyesmi, ha kitálalom, de magától senki nem melegít levest a hűtőből. Szóval gondoltam, hogy megcsinálom ezt a húsos zöldbabos cuccot, a Gyöngyinél láttam, és kb. húsz éve tervezem, hogy majd én is egyszer. Nem eszküszöm meg rá, hogy pont így csinálja, de majd helyesbít:) És persze kellett volna még zöldbab, négy embernek ritkán elég 30 deka (a 40 is még határeset). Miután sem a piacon, sem két nagy, remek zöldségosztállyal rendelkező boltban sem volt egy darab sem (ezek szerint vége a zöldbabszezonnak????), kénytelen voltam venni egy üveg jobbfajta konzervbabot, szóval háromféle bab is került, de azt hiszem, egyfélével is működik. Sertéscombból csináltam, jobb híján, marhára tényleg nincs idő hétköznap, csirkemell nem az igazi, filézett csirkecomb remek lett volna, de errefelé valahogy sosem kapni, boncolni meg utálok.
Hozzávalók:
- 1 kg zöldbab, apróra vágva
- 90 dkg sertéscomb, apróra felkockázva
- 2 nagy fej hagyma
- 1 nagy paradicsom, 1 paprika
- paprika, só bors
- 2 kávéskanál liszt
- 2 kis pohár tejföl
- 1 jó nagy csokor kapor
- némi zsiradék
A hagymát a zsiradékon megpároljuk, utána rádobjuk a kockára vágott húst, és szépen fehérre körbepirítjuk. Megszórjuk egy púpos kávéskanálnyi pirospaprikával, vagy kettővel, pici vízzel felengedjük, beledaraboljuk a paradicsomot és a paprikát. Magyarul pörköltet főzünk.
Amikor a hús már félig puha (a disznónál ez most olyan fél óra volt), mehet hozzá a zöldbab, amíg minden meg nem puhul. Időnként kis vizet adunk hozzá, de semmi esetre se legyen levesszerű, nekem rövid lével ízlik. A végefelé beleszórom a nagy csokor összevágott kaprot (és beleöntöm a konzervbabot, én szegény). Ja, meg a sót és a borsot is. A lisztet kis vízzel összekeverem, behabarom az ételt, kiforralom, és belekeverem a tejfölöket.
Nagyon finom, picit savanykás, pikáns ízű egytálétel.

3 megjegyzés:

Andi írta...

Hú de jól hangzik, múltkor eltettem a mélyhűtőbe két kicsi zacsi zöldbabot, mert nem volt időm már megfőzni és megenni (erdélyi utam előtt), szóval meg fogom belőle csinálni.

A héten a kolosi piacon volt zöldbab 495 ft-ért...

Éva írta...

jól hangzik, szeretem az ilyen zöldséges egy-tálakakat! A gyermek persze kevésbé. Ő valahogy a csőben sült dolgokat jobban szereti. Marad az egészséges kompromisszum: csőben sült zöldséget eszünk... (de legalább zöldség!!)
Dediéknek tonnaszámra termett júliusban a zöldbab 100-150 ft vette át a zöldésges....

Bea írta...

Nekem is nagyon tetszik, végre egy újabb zöldbabos étel. Mert én leragadtam a rakottnál, a főzeléknél és a levesnél. :)