2009. augusztus 4., kedd

Pulykacomb muffinnal

Mivel Andi nyaralni megy, elkezdem feltöltögetni azokat a dolgokat, amiket az elmúlt egy-két hétben összegyűjtögettem. Lesz közte olyan is, amit kivételesen nem anyuék csináltak, hanem én. :) Andi bízik Csincsillában és bennem, hogy nem hagyjuk ellaposodni az oldalt, ezért rögtön bele is vágok. Te pedig nyaralj nagyon jól, Andi! Nyugodtan pihenhetsz! :)

Elsőre természetesen a tesóm által küldött receptet és képeket osztom meg veletek. Egy egyszerű pulykacombot sütöttek. Ami különleges az egész ételben az a köret. Bevallom, én még soha nem ettem köretként muffint, egyáltalán sós muffint sem, de ez így nagyon finom volt.

Hozzávalók a húshoz:
- 1 felső bőrös-csontos pulykacomb (1-1,2 kg)
- fűszersó
- 2 fej friss fokhagyma
- 2 nagy fej hagyma
- 1 ág rozmaring
- olaj
- 1 dl száraz fehérbor
- paradicsom
A húst bedörzsöljük a fűszersóval, mellédobjuk a félbevágott fokhagymagerezdeket, a nagyobb darabokra szelt hagymákat és a rozmaringot, meglocsoljuk az olajjal és a borral. 180 ºC-os sütőben puhára pároljuk, majd pirosra sütjük (kb. 1 óra 25 perc).

Hozzávalók a muffinhoz:
- 1 csokor újhagyma
- 10 dkg főtt sonka (egyben)
- 15-15 dkg spárga és zöldborsó
- 1 ek. olaj
- só, bors
- 8 dkg olvasztott vaj/margarin
- 30 dkg finomliszt
- 1 tasak sütőpor
- 2,5 dl tej
- 3 tojás
- 5 dkg reszelt parmezán sajt


Anyuék spárga helyett zöldbabot, parmezán helyett pedig trappistát használtak, mivel az volt otthon.

A muffinhoz az újhagymát megtisztítjuk, kevés zöldjével együtt karikákra, a sonkát apró kockákra vágjuk. Megfonnyasztjuk az olajban a hagymát, rádobjuk a borsót, zöldbabot, 5 percig pároljuk, sózzuk, borsozzuk. Kikenünk vajjal/margarinnal egy 12 csészés muffinformát. Összedolgozzuk a lisztet, a sütőport, kevés sót, borsot, a tejben elhabart tojásokat, a maradék vajat/margarint, a sajtot, a sonkát és a zöldségeket. A formákba töltjük, majd 180 fokon kb. 35 percig sütjük.

A húst felszeleteljük, és a vele sült hagymával, valamint a paradicsommal díszítjük.

Szerintem a muffinban tetszőlegesen lehet variálni a zöldségeket, lehet többféle friss fűszert belekeverni, de így is finom, különleges köret volt.

6 megjegyzés:

Mazsolino írta...

Jó pihenést Andi!! :)

Ú, én már lassan újra ennék ilyet!!! :)

Andi írta...

Gyönyörű a tálalás, izgalmas a reci. Már hallottam sós muffinról, de még eszembe se jutott kipróbálni. Pedig mennyivel egyszerűbb és ötletesebb köret, mint egy sült krumpli, vagy egy krumplipüre, főleg amikor vendégeket várunk, mert azok leginkább csak frissen jók, ez pedig melegítve is - gondolom. Vagy hidegen.

Köszi Mazsolino, megvót! :'-(
De még lesz egy hét!!! :-)

Andi írta...

Bea, köszi a helytállást! Csincsilla megint lóg?

Bea írta...

Nem tudom, milyen lehetett frissen, én újramelegítve ettem és nagyon finom volt! Én is tök jó ötletet kaptam ezzel, tudod, mindig gondban vagyok a körettel...

Andi, szerintem te többet tudsz Csincsilláról mint én. Vagy tévedek? :)

Mazsolino írta...

Hol lesz a következő pihenés helyszíne? :)
Noha én frissen ettem a muffint, apukám még másnap reggel eltüntetett 2-3 db-ot. :) És meg sem melegítette. Én is most ettem először sós muffint, eddig nem tudtam elképzelni, hogy leveszek egy tálcáról egyet, és elmajszolom, mint egy édeset. Na de így köretnek szerintem baromi jó volt. :)

csincsilla írta...

hű és ha! nagyon fincsi lehetett!