2009. október 22., csütörtök

Pasta pepperonata


Nem ezt terveztem mára. De amikor kerestem a mai vacsorám receptjét újabban felfedezett Jamie-szakácskönyvemben, az itt nyílt ki. És hát azon a fotón annyira gyönyörű volt ez a kaja! És mivel minden volt itthon hozzá, ráadásul annyira egyszerűnek tűnt, megcsináltam gyorsan, mert nagyon éhesen ébredtem délutáni sziesztámból. Tényleg nem egy macerás kaja, ajánlom mindenkinek, aki most éppen a "nem-szeretek-főzni" korszakát éli, különösen Micikémnek!

Hozzávalók (4 személyre):

- 2 piros színű kimagozott, felkarikázott paprika
- 2 sárga színű kimagozott, felkarikázott paprika
- extra szűz olívaolaj
- tengeri só és frissen őrölt fekete bors
- 2 fej megtisztított, finomra szeletelt vöröshagyma
- 2 gerezd megtisztított, reszelt fokhagyma
- 2 marék friss, apróra vágott petrezselyemlevél (a szára félretéve)
- 2 evőkanál balzsamecet
- 2 marék reszelt parmezán (nekem az nem volt, hanem gouda)
- 50 dkg rigatoni, penne vagy spegetti, (vagy masnitészta!)

A felkarikázott, kimagozott paprikákat lefedve 15 percig pároltam egy kis olívaolajon. Sóztam, borsoztam, néha megkevergettem, és közben felkarikáztam a hagymát, összenyomkodtam a fokhagymát és felaprítottam a petrezselyem szárát. Amikor letelt a 15 perc, puha lett a paprika, hozzáadtam a félkarikákra vágott vöröshagymát és újabb 20 percig pároltam igen kicsi lángon az egészet.

Eközben feltettem sós vizet a tésztának. Amikor a hagyma és a paprika finoman összepárolódott, hozzáadtam a fokhagymát és a picire vágott petrezselyemszárat, jól összekevertem, majd 3 perc múlva ráöntöttem az ecetet is, és gyorsan elkevertem az egészet. Ezután beleszórtam egy marék reszelt sajtot. (Itt lett egy kis probléma, mert valószínűleg a parmezán másként viselkedik melegítéskor, ezt a sajtot elég lett volna csak a tésztám tetejére szórni.)

Na jó, itt a célegyenesben már nem adtam fel a dolgot: amikor a tészta is megfőtt, hozzákevertem a puhára főzött paprikához, átöntöttem egy előmelegített tányérra az egészet, megszórtam apróra vágott petrezselyemmel és még egy maréknyi reszelt sajttal.


Bár a végeredménytől nem ájultam el, de ízlett. Érdemes azért megnézni Dzsémi szakácskönyvében, a Jamie vacsoráiban a 208. oldalon a képet és a leírást, mert ott nem ez a végeredmény. Talán ha nem kápia paprikával, hanem húsosabb pritaminnal készítem, jobban jártam volna. Nem beszélve a parmezánról... (Kedves Névtelen Kommentelő, kérlek ne fáradj, tudom hogy kell helyesen leírni Dzsémi nevét!)

10 megjegyzés:

Marcsi írta...

Andika, nekem nagyon tetszik:)))

Andi írta...

Köszi Marcsi! :-)

mazsolla írta...

hukk :)

Marcsi írta...

de ha jól érzékelem Mazsikámnak ma korhelylevest főzzetek :)

Andi írta...

Én is úgy látom...

mazsolla írta...

lefordítanám a hajnali kommentemet: nagyon izgi ez a tészta is, biztos nagyon finom lehetett és látom rákattantál dzsémire :)

Andi írta...

Köszi Mazsi, nem kellett volna lefordítani, mert értettem! Egy nyelven beszélünk.

mazsolla írta...

:D :D :D

Bea írta...

Aztaaa! Megint egy tészta, ami baromi jól néz ki! Kénytelen leszek ezt is megcsinálni! :)

Andi írta...

Rád gondoltam, miközben csináltam, Bea! Hogy fogsz örülni egy újabb tésztának... :-)