2009. október 11., vasárnap

Csokis briós

A spanyol briós receptjétől nem tudok elszakadni. A kuglófon kívül rengeteg ötletem volt, de mindet megtaláltam más blogokon: a kakaósat, a csokikrémeset, a nutellásat, mindet. Talán csak ezzel a csokissal nem találkoztam, úgyhogy a szokásos házi aszalt meggyes, csokidarabkás ötletemet most nem kuglófformában, hanem briósnak feltekerve próbáltam ki.



A tészta a szokásos:

- 50 dkg jó minőségű liszt (BL 80)
- 7 dkg cukor (most látom, hogy nem 7 evőkanál, hanem 7 deka, no mindegy)
- 1/2 tk tengeri só
- 2,5 dkg friss élesztő
- 2,5 dl langyos tej
- 2 kicsi tojás
- 2 kávéskanál olivaolaj

Az élesztőt felfuttattam a cukros langyos tejben, majd hozzáöntöttem a cukros, sós liszthez. Hozzáütöttem 2 tojást és a géppel alaposan kidagasztottam. Amikor a tészta szépen összeállt, hozzáöntöttem kábé 3 evőkanál házi aszalt meggyet és ezzel is dagasztottam még pár percig. Amikor a tészta szép fényes lett, két evőkanál olivaolajjal kikentem a tálat és a tésztát is beolajoztam, hogy ne száradjon ki amíg duplájára kel.

Amikor duplájára kelt, 13 darab kábé 86 dekás gombócra daraboltam, kinyújtottam, megkentem olvasztott vajjal és megszórtam apró darabokra vágott étcsokival. Feltekertem, mint egy rétest, kicsit még meg is nyújtottam, majd megcsavartam briós formára, már amennyire én ehhez a briós formához értek. (Brióstekerés pontos leírása itt.)

Megkentem a briósokat olvasztott vajjal, hagytam megint duplájára kelni, s végül 200 fokon 13 perc alatt megsütöttem. (Az eredeti recept írja a 13 percet, nekem kevesebb kellett, de mint tudjuk, rossz a sütőm, 13 perc alatt megégett volna. A második adagot már 180 fokon sütöttem 11 percig.)


Amikor szép pirosak lettek a briósaim, 4 evőkanál porcukrot elkevertem pici vízzel és rácsorgattam a tetejükre. Csincsillától tanultam ezt az imádnivaló porcukros öntetet, ha tehetem, nem hagyom ki!

26 megjegyzés:

mazsolla írta...

nagyon csinos a legelső briós!!! nemtom levenni róla a szemem :D:D:D

Andi írta...

Szemtelen!

mazsolla írta...

:) :) :) :)

mazsolla írta...

bocsánat!! egyébként biztos nagyon finom lehet, alig várom a kóstolót!!:)

Andi írta...

najóvan.

Mazsolino írta...

Nekem úgy néz ki az első briós, mintha fityiszt mutatna, hogy "Ezt nektek, engem biza nem esztek meg!" :) Amúgy nagyon étvágygerjesztőek... Nyammm

Bea írta...

Hát, tesókám, én inkább Mazsolla véleményét osztom: nekem is AZ jut eszembe az első briósról :)

Andi, nagyon tetszett, hogy "kábé 86 dekás..". :):) Ekkora precizitást is csak tőled láthatok!

mazsolla írta...

Bea! Andinak megint más jutott eszébe, szóval eléggé megmozgatja az emberek fantáziáját ez a süti ;)

Bea írta...

Akkor végül kinek mi jutott eszébe erről a gyönyörű ... alakú briósról? :)

mazsolla írta...

én nem merem leírni egyiket sem, majd privátban megbeszéljük :) de szerintem mi ketten ugyanarra gondolunk... :D

Hedvig írta...

Azt gondoltam, az én készülékemmel van megint baj, amiért asszociálok az első kép láttán...

Andi írta...

Csincsilla el fog pirulni ennyi malac kommenttől...

Bea írta...

Talán ha az a fehéres színű cukormáz nem folydogálna le róla olyan édesen...:D

Mazsi: szerintem is!

Andi írta...

Jézusom! :-)

Bea írta...

Andi, lehet, hogy én vagyok béna, de nekem a brióstekerős linkedre az aszalt meggy jön be.
Látod, mennyire foglalkoztat, hogy lehet ilyen formákat elérni? :)

Andi írta...

Hú de ciki! Kössz, hogy szóltál, javítottam!

mazsolla írta...

Bea, milyen választékosan írtad le!!:D:D (lehet pályát tévesztettél és nem gasztroblogot kéne írnod hanem...:D)
de mostmár én is kezdek zavarba jönni!

Andi írta...

Istenem! Kicserélem a képet mindjárt!

mazsolla írta...

neeeeeeeeeeeeeeeee :)

csincsilla írta...

naon széééép!!!!

segebaga írta...

Még a végén kitalálják(juk), hogy perverz vagyol :):):) CUCU a (rózsaszín)MALAC :)

Andi írta...

Hát én is úgy látom, hogy ezt akarjátok rámbizonyítani! Ujjjííííí

mazsolla írta...

Jaj, elfelejtettem megírni, hogy egyébként ISTENI! ezt reggelizem egész héten :)

Névtelen írta...

Thеse activitiеѕ aгe is somеthing that mаny deѵelopers muсh forgеt.

He's not very sturdy, but he hits super grueling, and can depressed a thespian in just now a few combos - offers Put up = Method to substantiation that you are human - anti-spam bot 3. The games are with your wheels some parallel to the landing place control surface.

Here is my page: game

Névtelen írta...

In that respect arе twelve fοod color
corrupted and it becomes thought-pгovoκing with
thе viԁeo game fixed up
to purpose commοnly. It wаs during 1980 Ιnducе аnd embellish cakes
with icing designs, fruit, flowers, and seashells.

Névtelen írta...

Thankѕ for onе's marvelous posting! I actually enjoyed reading it, you may be a great author. I will make certain to bookmark your blog and definitely will come back in the future. I want to encourage yourself to continue your great work, have a nice holiday weekend!

Here is my homepage - may anh