2009. október 23., péntek

Sütőtökös gombócok


Amikor unokatesóm, Éva meghallotta, mire készülök, azt mondta, "na ez naggyon rosszul hangzik!". Tesómnak meg, miután meglátta gómbócaimat és elmondatta velem, miből áll, mindössze egy hangutánzó szócska hagyta el a torkát. Egyedül Mazsi támogatott és biztatott, hogy ehető, és nyugodtan tegyem fel a blogba. (Mazsi egy tündér!) Egyébként nekem se az ízével van bajom, hanem az állagával, ugyanis kicsit túlságosan elázott a darált keksz benne, s emiatt ez az édesség pont megfelelne bébipapinak, persze csak akkor, ha nem háztartási keksz lenne benne, hanem valami kevésbé műanyag, valami házi. Amúgy meg azt gondolom, ha rokonaim nem lennének elkényeztetve a közértek, cukrászdák és pékségek kínálatában található rengeteg féle édességgel, hanem egy mindentől távol eső tanyán édességre kiéhezetten szenvednének már napok óta, akkor biztosan örömmel falnák fel ezeket a gombócokat. (És majd még akkor is jól jöhet nekik az ilyen édesség, ha nem lesz foguk! :-))

A recept a Népszabadság tévéújság mellékletéből van, és a fényképen gyönyörű, ropogósnak tűnő, narancssárga gombócok kelletik magukat. Emiatt vettem a bátorságot az elkészítéshez.

Hozzávalók:

- 50 dkg sütőtök
- 20 dkg porrá darált háztartási keksz
- 10 dkg barna nádcukor
- 10 dkg törökmogyoró
- 10 dkg porcukor
- 0,6 dl ananászlé
- 3 ek citromlé
- 1 dl víz

A sütőtököt kockákra vágtam, 1 dl vízzel puhára pároltam, majd aprítógéppel pépesítettem. A darált kekszet elkevertem a nádcukorral, a sütőtökpéppel, az ananászlével és a citrommal, majd gombócokat formáztam belőle. A törökmogyorót aprítógéppel felaprítottam, összekevertem a porcukorral és minden egyes gombócot ebbe forgattam bele. A tetejére is szórtam a cukros mogyoróból, hátha megkeményedik kicsit tőle. De nem.


Mivel én ennél több háztartási kekszet nem bírok megenni egy év alatt se, arra várok ötleteket, hogyan lehetne a keksz mennyiségének növelése nélkül ehetővé tenni ezt az igazán ízletes gombócot az állagának javításával.

12 megjegyzés:

mazsolla írta...

és ahhoz mit szólnál, ha valaminek a tölteléke lenne???

Andi írta...

jójó, de minek?

mazsolla írta...

a te dolgod kitalálni! *gig* :D

Andi írta...

hú most nem írom le, hogy mit válaszolnék kapásból!

mazsolla írta...

naaaaaaaaaa!!!! :D

Bea írta...

Esetleg ha picivel kevesebb ananászlé menne bele? Vagy jól behűtenéd fogyasztás előtt? Vagy a sütőtök párolása után, pépesítés előtt leszűrnéd róla a vizet? (lehet, hogy megtetted, akkor bocsi!)Csak találgatok, nem biztos, hogy ezektől jobb lesz.
Külsőre viszont jól néznek ki, kicst hasonlítanak a szilvás gombócra. :)

Andi írta...

Igen, én is az ananászlé csökkentésére gondoltam, plusz a citromlé csökkentésére (pont ezek a jó ízek benne!). A hűtést próbáltam, és a párolás után igaz, nem szűrtem le, de kanállal kiszedegettem a lábosból a főtt sütőtökdarabkákat, bár amúgy sem marat sok víz, csak éppen hogy. Lehet, hogy még lehetett volna csöpögtetni (bár ezt megírhatták volna a receptben).

Ha annyira nagyon finom lenne, megpróbálnám még egyszer, így most csak várok, hátha valaki más elkészíti a tökéletest verziót. Bea? Csincsilla? Hédi? Ági? Valaki?

csincsilla írta...

és most akkor mi van most ezekkel a kis gombóckákkal??? aszalódnak?

Andi írta...

fogyogatnak szép lassann. Mazsi és Viki jóvoltából. Nekik ízlik. :-) Annyira rendesek!

edinama írta...

Én zabpehelyliszttel (amit egy picit megpirítok) szoktam állagot javítani a sütőtökös gombócaimnál.

Andi írta...

De jó ötlet, köszi!

Andi írta...

De jó ötlet, köszi!