2009. október 8., csütörtök

Töltött paradicsom


Most, hogy a Tarte Tatin miatt úgyis a kezembe került ez a könyv, megint felfedeztem benne egy csomó jó receptet. Ráadásul gyorsan bele kéne húzni a a paradicsomos ételekbe, mert mert megint jön a szűkös tél, és a drága és ízetlen paradicsomok ilyesmire teljesen alkalmatlanok. Tele vagyok még ötletekkel:) Mindenesetre ezzel kezdtem. Gyors, egyszerű, finom, simán belefér egy hétköznap estébe.
Hozzávalók:
- 2 szelet friss kenyér (egyenként 6 dkg)
- 1 1/4 dl tej
- 2 kg kemény paradicsom (nekem ez 18 darab közepes méretű paradicsom volt)
- tengeri só, őrölt bors
- 2 evőkanál olívaolaj (én libazsírt használtam)
- 1 közepes méretű apróra vágott vöröshagyma
- 2 gerezd apróra vágott fokhagyma
- 25 dkg felkockázott gomba
- 75 dkg darált disznóhús (50 dkg-t használtam)
- 1 dkg friss tárkonylevél (szárítottat használtam)
- 1 csokor petrezselyem
- 2 nagy tojás (csak egyet tettem bele)

A kenyeret összetépkedjük, leöntjük a tejjel, és békésen állni hagyjuk. A paradicsomoknak levágjuk a tetejét, a belsejét kikaparjuk (ez tartott a legtovább), erre nem lesz most szükségünk, használjuk el valami más célra. Egy nagy sütőtálat nagyon vékonyan kivajazunk, erre ültetjük a paradicsomokat. Sózzuk, borsozzuk.
Megcsináljuk a tölteléket. Egy serpenyőben a zsiradékon megpárolom a hagymát, utána rádobom a fokhagymát, és rögtön mehet rá a gomba, néhány perc alatt kész is (az eredeti receptben ez külön van, külön párolni a hagymát, félretenni, és aztán külön a gombát is, továbbra is utálok mosogatni, szóval én ezt összevontam).
Most már a célegyenesben vagyunk. Összekeverjük a darált húst, a gombás-hagymás ragut, a tojást, belemorzsoljuk a tejes kenyeret. Jöhetnek még a fűszerek, a bors, a tárkony meg a só. A jól összedolgozott masszát beletöltjük a paradicsomok üregeibe (nekem nem fért volna bele a 75 dkg darált hús, bármennyire is megpúpozom), visszatesszük a kalapkákat, és már mehet is a 220 fokos sütőbe. Elég hamar megsül.
Nagyon finom, könnyű vacsora, persze a pohár bort nem érdemes elhagyni mellőle.

6 megjegyzés:

Andi írta...

Istenem de imádom az ilyen kajákat! Már látom, hogy mégis ki kell jutnom a piacra a héten. Lehet, hogy a darált húst kihagyom.

Andi írta...

Ez meg különösen jól néz ki! A fotó is gyönyörű! Rebeka?

csincsilla írta...

hát ez rémes. ennyire látszik??? :)

Andi írta...

Hát látszik, na.

Bea írta...

Ez merénylet az éhes ember ellen! :)

Én is meg fogom csinálni egyszer, lehet, hogy apróra vágott sonkakockákkal próbálnám ki.

Andi írta...

Tényleg! Sonka! Úgy még Toma is megenné talán.