2009. január 4., vasárnap

Madártej


Teljesen hagyományos módon csinálom. Sok bajom van mindig a habbal, általában szépen megnő, aztán maga alá zuhan, és többször olvastam már, hogy mikróban nagyon gyorsan szép habot lehet csinálni, de nagyon gyanakszom a mikróra. Persze sokszor irtó kényelmes, és használom is, de amikor egy mód van rá, akkor inkább kikerülöm. Szóval nem főzök benne. Tehát maradtam a szokásos előállításnál. Ritkán állok neki a madártejgyártásnak, pedig most direkt lemértem, pontosan húsz perc volt, mosogatással együtt. Ennél gyorsabban kevés desszertet lehet megcsinálni.
Feltettem két liter tejet forrni, csipet sóval és egy fél rúd vaníliával (szívesebben tettem volna bele egy egészet, de sajnos, kifogytam belőle a nagy karácsonyi sütögetések miatt, holnap feltétlenül pótolom, mert sok minden nélkül eldöcög egy háztartás, de a vanília nélkül nem megy). Közben feltörtem hat tojást, külön a fehérjéket és a sárgájákat. A fehérjéből - ezzel kell kezdeni, hogy a habverőt ne kelljen közben mosogatni - kemény habot vertem, amikor már majdnem teljesen kemény volt, tettem hozzá egy evőkanálnyi cukrot és ugyanannyi keményítőt (valahol olvastam, hogy ettől talán nem hullik a hab maga alá, sajnos, nem emlékszem már, hogy hol), és fényesre vertem immár ezekkel. A tojássárgájákat habosra kevertem olyan 6 evőkanálnyi cukorral és egy evőkanál liszttel.
Közben szépen felforrt a tej, evőkanállal beleszaggattam a habgaluskákat, fél percig az egyik oldalukon hagytam őket puffadozni, fél percig a másikon, és utána szűrőbe pakoltam őket, jöhetett az újabb adag. Nem tudom, hogy a keményítő vagy a cukor miatt, de elég szép lett a hab, talán nem nőtt olyan hatalmasra, mint szokott, de nem is esett össze. Amikor az összes hab kész volt, hozzákevertem a forró tejhez a habos tojássárgájákat, és óvatosan kis lángon összemelegítettem őket (forrásközelben, de nem forrva, nehogy rántotta legyen belőle). Visszaöntöttem rá a habokat, és kiraktam az udvarra kihűlni (ideális volt éppen az udvari hűtőnk hőmérséklete:)). Gyorsan elmostam a viszonylag sok edényt, és leállítottam a stoppert.

Mutatok néhány állatkínzásos képet is, gyengébb idegzetűek lapozzanak!



8 megjegyzés:

Andi írta...

Én is a fehérje habbá verésével szoktam kezdeni mosogatási okokból! :-) Kár, hogy nem szeretem a madártejet, szerintem túl sok a tojás benne...
Ez nem számít nyers tojásnak nálatok? :-)
Ez az udvari hűtő kifejezés nagyon tetszik, én ezt az erkélyen tartom.

Andi írta...

Szeretnék tippelni: természetesen Tamás karjaiban alszik a kis szemét, de kinek a lábát marcangolja vajon? Szerintem a tiédet! :-)

csincsilla írta...

sztem nem nyers:) mert a sárgája ugye több perces minimum 90 fokos kezelésen esik át, a fehérje meg minimum egy percig fő a lobogva forró tejben:)
és persze a tamás lábával játszódik az én édes kicsi cicám. és nem alszik a karjaiban, hanem éppen tépi szét, csak becsapós a fénykép.

Névtelen írta...

még egyszer részletezd lécci, hogy mitől nem lett a tojássárgája olyan apró göbös. hogy tartod 90 fokon, hogy ne forrjon, de főjjön meg?

csincsilla írta...

takaréklángon ügyködöm :) hogy ne forrjon, vastagtalpú, viszonylag nagy edény, szóval mindent megteszek, hogy ne forrjon fel! göbökkel még nemt találkoztam, szóval az ellen még nem kellett semmit tegyek:)

Névtelen írta...

jó, akkor csinálj nekem madártejet, de csak azért, hogy megnézzem milyen a tied! :)

Andi írta...

Hát akkor végre megvan, hogy milyen édességet kap a nyertes!

Névtelen írta...

éjjen!