2009. január 26., hétfő

Zöldségragu indiai fűszerekkel és naannal



Azokon a nagyon hideg napokon annyira vágytam jó fűszeres, csípős, zöldséges indiai ételekre, de mire összegyűjtögettem az induló minimál fűszercsomagot, meg elszántam magam, megjött a tavasz. Azért csináltam valamit, de már tényleg csak a lendület vitt. Végtelen hosszú lesz a hozzávalók listája, a sok fűszer miatt.
Hozzávalók a raguhoz:
– kb. egy kg zöldborsó, sárgarépa és kelkáposzta (vagy bármi más:))
– 3 nagy fej vöröshagyma
– 2 dl kókusztej
– 1 liter tejből házi sajt (panir), a készítése roppant egyszerű, ld. például itt
– egy darabka gyömbér (2 cm) reszelve
– 1/2 teáskanál mustármag
– 1/2 teáskanál római kömény, egészben
– 1/2 teáskanál koriander
– 1/2 teáskanál görögszéna
– 1/2 teáskanál kurkuma
– 1 teáskanál garam masala
– 1/4 teáskanál csípős paprika
– só
– 1 evőkanál vaj

A vajat felforrósítottam, és beledobtam a mustármagot és a római köményt. Amikor már pattogtak, akkor rádobtam a szálasra vágott hagymákat, és szép világosbarnára pirítottam.
Utána jöhetett a többi zöldség és a maradék fűszerek. Mindig egy kis vízzel utánatöltöttem, amíg meg nem párolódtak. A legvégén megsóztam, és beletettem az összemorzsolt házisajtot és a kókusztejet.

(Mivel éhes kiskorúak is voltak, egy csirkemellet felcsíkoztam és megsütöttem, hogy ha a) valaki ehetetlennek találja a zöldségragut vagy b) valaki húst is akar az ebédhez.)




Hozzávalók a naanhoz (Aubergine receptjét használtam kiindulópontként):
– 50 dkg liszt
– egy nagy pohár joghurt (450 gramm)
– nyolcad kocka friss élesztő (0,62 gramm)
– egy csapott evőkanál cukor
– egy még csapottabb evőkanál só
– egy evőkanál vaj
– némi langyos víz , ha szükséges
A fenti hozzávalókat a vaj kivételével belepakoltam a kenyérsütőgép üstjébe, és közepesen lágy tésztává dagasztottam. Amikor már szép fényes volt, mehetett bele a vaj. Amikor már azt is szépen beledolgozta a gép, akkor kiolajozott tálba öntöttem a tésztát, letakartam, hogy meg ne fázzon, és magára hagytam vagy 4-5 órára (konyhapulton, nem a hűtőben).
Ebéd előtt öklömnyi gombócokat tépkedtem belőle, azokat olyan tányér nagyságúra kinyújtottam, vajjal megkentem, és kis pihentetés után forró (220 fok) sütőben, légkeveréssel megsütöttem (azt hiszem, 8-9 darab lett belőle). Nem akartam serpenyőben sütni (szag és lustaság), nem is lett annyira csinos a mintája, de azért így is finom volt.




3 megjegyzés:

Andi írta...

Juj de nagy szerencséd, hogy hoztál kóstolót!

Andi írta...

Hát ez nagyon finom volt! Köszönöm!

Névtelen írta...

Nagyon tetszik ez a naan, vagy mi! Tök olyan, mint egy pita!!