2009. január 11., vasárnap

Póréhagymával töltött csirkemell


Szabadidőmben gyakran olvasgatom mások gasztroblogját, hogy ötleteket találjak, és így bukkantam erre a póréhagymával töltött csirkemellre a Manókonyhán. Amellett, hogy minden hozzávaló volt itthon a hűtőben mint maradék, még az is nagyon vonzóvá tette a receptet, hogy a benne szereplő töltelék hasonlít az én töltött cukkínim töltelékére, amit pedig imádok. Így hát kipróbáltam ezt a nagyon egyszerű és finom csirkét és nem bántam meg!

Hozzávalók:
- 4 fél csirkemellfilé
- 5 dkg vaj
- 1 póréhagyma
- 3 ek morzsa
- 1 ek fenyőmag
- 1 tojás
- 1 csokor aprított petrezselyem
- 10 dkg edami/gouda sajt reszelve
- ½ citrom leve és reszelt héja
- só, bors

A csirkemelleket bevágtam, hogy kis tasakot kapjak, majd kívül-belül besóztam és borsot tekertem rá. Így hagytam állni őket, amíg a póréhagymát hosszában félbevágtam, vékonyan felkarikáztam, a petrezselymet is felaprítottam. Ezután a hagymát egy kis vajon megfonnyasztottam, és amikor elkészült, lekapcsoltam alatta a lapot. Amíg az magától kihűlt egy kicsit, addig lereszeltem a sajtot is, majd a póréhagymához adtam a kenyérmorzsát, a felvert tojást, a petrezselymet, a reszelt sajtot, és ezt is sóztam-borsoztam. Fenyőmagom sajnos nem volt itthon, úgyhogy azt kihagytam, és nem is helyettesítettem semmivel. Legvégül belefacsartam egy fél citrom levét. A kész tölteléket igazságosan elosztva kézzel beletömködtem az előkészített csirkemellekbe. A tespibe sütőpapírt tettem, a csirkemellek alá vajforgácsokat szórtam, majd a tetejükre is.

Csak azért, mert én imádom, csináltam sült paradicsomot is: három darab, mostanában ritkán kapható túlérett paradicsomot félbevágtam, azt is sóztam-borsoztam, rászórtam provanszi fűszerkeveréket és pár csepp olivaolajat csöpögtettem rájuk. Szépen elhelyeztem a csirkék között a tepsiben. 200 fokos sütőben fólia alatt 30 percig sütöttem, majd fólia nélkül 225 fokon további 15 percet pirítottam. Krumplipürével tálaltam.


Salátának uborkasalátát adtam hozzá, ami nálam úgy készül, hogy egy kígyóubit uborkagyalun legyalulok, hozzáreszelek egy gerezd fokhagymát és egy kávéskanálnyi sóval besózom, jól elkeverem. Így hagyom állni minimum félórát. Amikor enni akarjuk, nem kifacsarom a levét, mint ahogy anyu szokta, hanem csak leöntöm róla azt a lét, amit enged úgy, hogy kezemmel a tálhoz szorítom az ubikat, majd a mosogató fölött megdöntöm a tálat.

A leve pedig úgy készül, hogy 2-2,5 deci vizet jól elkeverek két evőkanál cukorral és két evőkanál fokhagymás ecettel, ha ez nincs, akkor két evőkanál fehérborecettel és ha ez sincs, akkor két evőkanál 10%-os ecettel vagy 1 evőkanál 20%-ossal. Ezzel az összes variációt kimerítettem. :-) Ja igen, tejfölt mindig kell belekeverni, mert Toma úgy szereti.

Csak érdekességként, meg azért, mert a csirkéhez nagyon jól megy az édes kompót, házi körtebefőttet és cseresznyebefőttet is tálaltam a finom vacsora mellé. Jól meg is ettük mindkettőt!


















A finom tésai körtéből készült befőttet még csak most kóstoltam meg és mondhatom, teljesen el vagyok ájulva magamtól, annyira finom ropogós és szép színű maradt!


5 megjegyzés:

csincsilla írta...

nagyon finomnak néz ki!

Névtelen írta...

Hát ez isteni lehetett! Gratulálok!! Mikor nyitsz már egy házias kis Andi Kunyhóját?

Andi írta...

Nagyon finom volt és gyorsan elkészült!

ManóAnyó írta...

A képen nagyon jól néz ki, ha még nem készítettem volna, ez alapján biztos kedvet kapnék.

Andi írta...

Nagyon finom volt, köszönöm a receptet!