2009. január 21., szerda

Tökmagos-rozsos minibagett


Főznöm nem kellet, mert a tegnap bepácolt gyros másik fele a hűtőben várakozott arra, hogy frissen kisüssem, úgyhogy - Csincsilla "finom" unszolására minigabetteket sütöttem. Amúgy is készültem rá, de halogatós énem eddig felülkerekedett. Pedig nem tart semeddig!

A recept nem tudom honnan van, mert csak kinyomtatva őrzöm, de mivel nem pontosan a recept szerint készítettem, ezért mindegy is. Csak az alapötletet vettem onnan: a tökmagot. :-)

Hozzávalók:

- 40 dkg simaliszt (plusz 5 deka, ha szükséges)
- 15 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
- 1 csapott evőkanál cukor
- 2 kávéskanál só
- 2,5 dl víz
- 2 evőkanál olaj
- 1-2 evőkanál tökmag
- A tetejére víz + tökmag

A hozzávalókból a dagasztókarú robotgépemmel szép sima tésztát dagasztottam, majd nem tudom mennyi ideig hagytam kelni, mert közben szokás szerint délutáni sziesztáztam. Olyan 1-2 óra lehetett. Ekkora jól megkelt, talán több is mint a duplájára, újra átgyúrtam és 9 egyforma (nagyjából 100 grammos) darabra vágtam. Hosszúkásra formáztam a darabokat, és hagytam bekapcsolt sütő előtt megint kelni úgy félórát. Ekkor bevágtam minden egyes minibagettet három helyen, megkentem langyos vízzel és díszítettem tökmaggal. Betoltam a 200 fokra előmelegített sütőbe és 20 percig sütöttem.


Kilenc darab gyönyörű bagettecske lett belőle. Holnap ebből fogok szendvicset készíteni a fiamnak, mivel éppen az ő kérésére sütöttem ilyen formájú péksütit.

3 megjegyzés:

csincsilla írta...

hű, de szépek!!!!

Névtelen írta...

finom lett?

Andi írta...

lehetne finomabb is, ahogy elképzeltem...