2010. október 13., szerda

Juhtúrós körözött és grahamlisztes zsömle


Marcsitól kaptam ezt a kis tálka saját készítésű juhtúrós körözöttet. Bár megpróbálta elvenni a kedvemet tőle, ez nem sikerült. Már a fotózás előtt kénytelen voltam belenyalni, hogy megtudjam végre, tényleg annyira sós- és hagymás-e. Nem az, pont jó lett, nagyon finom! Sütöttem hozzá egy pár darab grahamlisztes zsömlét is, hogy teljes legyen az élvezet.

Hozzávalók a zsömléhez:

- 30 dkg grahamliszt
- 20 dkg finomliszt (mert nem volt itthon rétesliszt)
- 1 evőkanál cukor
- 1 evőkanál só
- 1 dkg élesztő (ennyi volt itthon, bár nem ártott volna egy kicsivel több)
- lenmag, szezámmag
- 3 dl házi joghurtból kicsöpögött író (vagy mi is ennek a neve)
- 1 evőkanál olivaolaj

Az élesztőt felfuttattam egy kanál liszt, a cukor és az író keverékében, majd a liszttel és a többi hozzávalóval szép sima, fényes tésztát dagasztottam (a géppel). Jó sokáig hagytam kelni, majd egyforma 10 dkg-os bucikat formáztam belőlük. Újra megkelesztettem a forró sütő előtt, lekentem egy kis vízzel, bevagdostam a tetejüket két egymással szemben talpukat mutató V-alakban (így: ><), majd a 250 fokra forrósított sütőbe toltam és azonnal lejjebb vettem 200 fokra. Ezen a hőmérsékleten sütöttem, 15 percig, amikor is az aljukat megkopogtatva kongó hangot hallattak. Sajnos nem bírtam kivárni, hogy teljesen kihűljön, így faltam be egy szép adag szendvicset paprikával. Köszönöm a körözöttet!
A blogon egyébként itt olvasható még rengeteg féle finomabbnál finomabb kenyérrecept. (A fotókért elnézést, kicsit sötétre sikerültek, látszik, hogy nincs itthon a fotósom.)

3 megjegyzés:

Bea írta...

Ó, ez nagyon jól hangzik! Ki kell próbálnom. Már úgyis elhanyagoltam a kenyér- és zsömlesütést egy ideje.

Bianka írta...

Nyammi ez nagyon finom lehet

csincsilla írta...

de cukik!!!!!!!!