2010. október 17., vasárnap

Amaréna


Mi lehet ez? Anyutól kaptam szülinapomra, még sosem láttam ilyet. Kinyitottuk, szagolgattuk, forgattuk, kézről kézre adtuk, de nem tudtunk rájönni. Érdekes, erősen mandulás illata van. Nem bírtam ki, rákerestem az interneten és többek között ezeket találtam:

"Meggy szirupban. Az egyedülálló Amarena Fabbri a hagyomány és a minőség szimbóluma, a Fabbri vállalat jelképe, mely meghatározta a sikerét. A gondosan kiválasztott gyümölcs és a több, mint hetven éve változatlan, eredeti recept teszi az Amarena Fabbri-t nélkülözhetetlenné, legyen szó fagylaltról, süteményekről vagy bármilyen édességről, desszertről."

Amarena Royale



Hozzávalók:

• feltöltéshez - Mumm Cordon Rouge champagne
• Fabbri amarena cseresznye

Készítés:

A pezsgősflőte aljába egy szem amarena cseresznyét helyezünk el (kifejezetten előnyére válik a koktélnak, ha a kanálból némi cseresznyelé is kerül a pohárba), majd feltöltjük jéghideg Mumm-mal.

Pohár: Pezsgősflőte
Díszítés: Nincs


Amarena




Hozzávalók:

• 4cl - Becherovka
• 1,5cl - Fabbri Amarena szirup
• 1,4cl - Happy day cseresznyelé

Készítés:

A megmelegített meggyléhez öntjük a Becherovkát és a szirupot. Kanállal megkeverjük.

Pohár: Hőálló
Díszítés: Fahéjrúd


Amaréna keksz



Az amaréna keksz egy egészen különleges aprósütemény. Különleges a formája és a közepében lévő amaréna meggy miatt is.

Amaréna meggyet nem könnyű beszerezni. Elsősorban fagylaltok, desszertek, koktélok díszítésére használják. Készíthetünk azonban mi is amaréna meggyet, ha lecsepegtetett meggybefőttet vaníliával és mandulával aromásított, cukros-amarettós szirupban felfőzünk, majd kihűtünk és lecsepegtetünk.

Hamarosan elkészítem ezt a kekszet, mert nekem már van amaréna meggyem!




8 megjegyzés:

Hajni írta...

Mi mindig veszünk ha Olaszországban járunk,de itthon még soha nem találkoztam vele.Ti hol találtátok?

Bianka írta...

izgalmas, főleg a belőle készült finomságok

Andi írta...

Notte, megkérdezem anyutól, hol vette!

Andi írta...

A cím: Bartók Béla úton a Hadik cukrászda és a Körtér között a cukrászda oldalán egy olasz különlegességeket áruló bolt.

Bea írta...

Ó, hát ott járok el a bolt előtt nap mint nap. Lehet, hogy nekem is be kellene nézni egyszer? Persze csak fizetés után, mert biztos sok finomságot találnék ott. :)

Mazsolino írta...

Én meg suli után.... :D

Panka ékszerei írta...

Életemben először vaníliafagyival ettem ilyet, úúúúristen, valami csoda!

Andi írta...

:-) szép emlékek...