2011. október 10., hétfő

Trombitagombás szélesmetélt karamellizált zöldségekkel


Hétvégén megint buliban voltam, és a háziasszony saját készítésű szélesmetélttel várt minket. Kicsit elszégyelltem magam, hogy én annyira ritkán csinálok, pedig szuper gépeim vannak hozzá, itt pedig minden kézzel történt: a gyúrás, a nyújtás és a vágás is. Gyönyörű és isteni tésztát vacsoráztunk aznap este finom paradicsomos raguval. Aztán vasárnap a saját blogunkban megpillantottam Beáék szebbnél szebb házi tésztáit, és végképp megérlelődött bennem a gondolat, hogy ma ezt készítek ebédre.

Megint Daniel Green-Catherine Collins A koleszterinszint csökkenthető szakácskönyvéből néztem ki a receptet, de a végeredmény egészen más lett. Írták is a recept előszavában, hogy ez a tészta nagyon sokféleképpen variálható, így lett a Spagetti karamellizált zöldségekkel (cukkini, gombabimbó (kifejletlen gomba), spárga) helyett trombitagombás szélesmetélt más fajta karamellizált zöldségekkel.

Zöldséges tészta nálunk is szerepelt már rengetegszer, ilyenek például, mint Bea isteni paradicsomos-kukoricás házi spagettije, vagy Csincsilla gyönyörű fokhagymás-cukkinis szélesmetéltje teljes kiőrlésű házi tésztával, hogy csak kettőt említsek a rengeteg tésztaételből, ami a blogon eddig megjelent.


A tésztával kezdtem. Legelőször is kávédarálóval porrá őröltem 10 g szárított trombitagombát, amit még Csincsillától kaptam egyszer. Ezt kevertem el a liszttel.

Hozzávalók a tésztához kb. négy személy részére:

- 2 tojás
- 1 dkg őrölt, szárított erdei gomba
- 19 dkg liszt

A hozzávalókat késes robotgéppel morzsásítottam, majd még kicsi lisztet hozzádolgozva a konyhapulton kemény golyót gyúrtam belőle. Elfeleztem, majd a tésztanyújtó gép legvastagabb fokozatán többször átnyomtam, közben mindig összehajtogattam a csíkot úgy, hogy mindkét végét a felezővonalig behajtottam. Liszteztem is rendesen a csíkokat minden alkalommal. A harmadik vagy negyedik ilyen alkalom után kezdtem csökkenteni a vastagságot, míg végül a legvékonyabb fokozaton tekertem át, és ezután már csak a szélesmetélt-gyártó fejen.

Amikor elkészültem, hozzáláttam a raguhoz. Ezeket használtam:

- 4 evőkanál olívaolaj
- 1 fej lilahagyma apróra vágva
- 12 hatalmas gomba szára (a fejét elhasználtam más kajába)
- 1 közepes cukkini felkockázva
- 2 gerezd zúzott fokhagyma
- 1 evőkanál balzsamecet
- 6-7 db napon szárított paradicsom
- 3 fonnyadt paradicsom aprítógéppel pépesítve (eredeti receptben 1 evőkanál paradicsompüré)
- frissen őrölt feketebors
- maréknyi friss spenótlevél (eredeti receptben bazsalikom)

Wokban magas hőmérsékleten felmelegítettem az olajat, hozzáadtam a hagymát és 4 percig pirítottam. A hőfokot közepesre állítottam, és belszórtam a karikákra vágott gombát, a cukkinit és a fokhagymát. Ráöntöttem az ecetet és 5 percen át sütöttem, amíg a zöldségek karamellizálódtak. Ezután hozzáadtam a felkockázott szárított paradicsomot, a paradicsomlét és jól összekevertem. Kicsit ezeket is összerotyogtattam, sóztam, borsoztam, legvégül beledobáltam az apróra tépkedett spenótleveleket, de ezzel már nem főztem, csak összekevertem és lehúztam a tűzről.

A tésztát kifőztem és belekevertem a raguba. Ízlés szerint lehet egy kevés parmezánnal tálalni, de ha nincs, az sem baj, így is tökéletes.

(Egy adag tápértéke (parmezán nélkül): 2385 kJ (570 kcal), 17,4 g zsír, 2,4 g telített zsír, 0,4 g nátrium - ha az eredeti összetevőkkel készül.)


Nagyon finom lett, és ezzel a tésztával még különleges is!

4 megjegyzés:

Bianka írta...

Isteni finom

csincsilla írta...

egyszerűen zseniális, a trombitagomba felhasználására, jutalmad még egy kis gomba:)

Bea írta...

Hú de jó, mekkora ötlet beledolgozni valami zöldséget a nyers tésztába! És olyan jó, hogy belinkelted Csincsilla házi tésztáját, szégyellem magam, hogy én elfelejtettem :(

Andi írta...

Szerintem nem saját ötlet, biztosan láttam valahol.

Köszönöm a jutalmat! Várom! :-)