2008. július 22., kedd

Cukkinifőzelék

Micsooodaaa? Gondolom ezt kérdezi mindenki, de lehet, hogy csak nekem újdonság, úgyhogy felfedeztem a csőben a lyukat...

Azzal kezdődött, hogy kaptam egy nagy kosár tésai cukkinit Csincsillától. Az itt látható már nem a teljes készlet, mert azonnal adtam belőle egyet tesómnak, hogy csináljon cukkinis tésztát, és egy másikat Micikének, ő pedig cukkinis tésztasalátát akart belőle készíteni. Remélem, egyszer megtudhatjuk a receptjét!

Csincsilla azt javasolta, hogy reszeljem le, sózzam be, nyomkodjam ki és tegyem a mélyhűtőbe a fölösleget. De hát ilyen nem volt! Tesóm kétszer csinált tésztát, én is egyszer, tegnap a ratatouille-t, most ezt a főzeléket és kész. Most mi lesz a mélyhűtőmben? :-)

Pont úgy csináltam, mint a tökfőzeléket, aminek a receptjét tesómtól tanultam. Kicsi olajon hagymát dinszteltem, rádobtam az apróra vágott kaprot, majd itt következett volna a piros paprika, amit megint elfelejtettem... A cukkinit a nagylyukú sajtreszelővel lereszeltem, besóztam, kinyomkodtam és a kapros hagymára tettem, kicsit dinszteltem. Ilyenkor kellene felönteni egy kis tejjel, de nem mertem, nehogy odaégjen, inkább a liszttel elkevert tejfölbe öntöttem a tejet és miután a cukkinit behabartam vele, kicsit még rotyogtattam. Fasírtot sütöttem mellé, és persze a gyerekeknek a fasírt mellé krumplipürét főztem.


Egy kis szelet kenyérrel és nem egy, hanem két fasírttal nagyon finom vacsora volt.

UI: A cukkinit most azért nem cukkíninek írom, mert megnéztem a szótárban, és ott röviddel írták. Na de én a tanfolyamon azt tanultam, hogy most már hosszúval is lehet, vagyis hogy átalakulóban van, és a végső változat a cukkíni lesz. Csincsillával is megbeszéltem és ő azt mondta, soha nem írná hosszú í-vel. De hát ki a korrektor?

24 megjegyzés:

Névtelen írta...

én meg gíroszt sütöttem czaczikkivel. mondjátok meg viki-mazsi milyen lett. mondjátok csak meg!

Andi írta...

Mooooondjátoooook meeeeeg!

Névtelen írta...

mindjárt mondják! csak várjál!

Andi írta...

NEMVÁROK!

Névtelen írta...

nem bírnak beszélni mer annyit ettek! meg még fejenként negyven palacsintát is. de ha levegőt kapnak azonnal megmondják! azonnal!

Andi írta...

Há gondolom addig ütöd őket...

Névtelen írta...

sose ütök meg senkit. khm. sose...

Andi írta...

A sose az nálad mit jelent? :-)

Névtelen írta...

most még tegyél fel valamit, mert még nem sikerült a csonkát letolni az oldalról! kapaszkodik!!!

Névtelen írta...

hogy alig! ritkán...

Andi írta...

Igen, én is így gondoltam! :-))
Jó, máris megyek kenyeret sütni!

Névtelen írta...

ezt is megmondhatják a lányok!

Névtelen írta...

annyira fini volt a gírosz meg a tzatziki hogy csaj na!!!!!!
(oooorvost!!!oooorvost akaroooook!!!!:D)

Andi írta...

És van fénykép róla?

Névtelen írta...

fénykép nincs, mert nekem nincs olyan kosaram! halljátok? mégse fényképezhetek olyan prolin kosár nélkül! :)

csincsilla írta...

1. Azt kihagytad, andika, hogy azt mondtam, hogy én ugyan sosem írnám hosszú ível, de mindig nektek van igazatok, szóval, hosszas tanulási folyamat eredményeképpen én is simán a hosszú íre szavazok.
2. Én is ilyen főzeléket akarok. Mert annyira jól néz ki. És még van is cukkííínim, és ha nem felejtek el hozni, akkor neked is lesz. Meg kaprot is kéne vegyek.

Névtelen írta...

Halljuk Tata, halljuk! Kosár rendel :)

Névtelen írta...

végre engem is hall valaki!!! éjjen!!! (bea a király(lány))! :)

Andi írta...

Csincsilla: 1. Direkt hagytam le a beszélgetés végét :-)), de igen, így mondtad szó szerint... Úgy éreztem, hogy most neked van igazad, főleg mert az 1500 oldalas Osiris is röviddel írja...
2. Próbáltam finom célzást tenni rá, hogy nincs már cukkííiinim, és fantasztikus radarjaiddal meg is érezted... :-) Itt szeretném még megemlíteni a tésai szilvapálinkát is...

Andi írta...

Ja, és persze holnap kimegyek a piacra kaporért. Vagy rögtön reggel vigyek magammal???

csincsilla írta...

igen, igen és igen, rögtön reggel szeretném :)

Andi írta...

Igenis! Majd diszkréten odahelyezem a cukkinim mellé a te kaprodat is...

Névtelen írta...

nagyon finom volt a gírosz! anyaaaa boczánat a késésért anyaaaaaaaa boczánat!

Névtelen írta...

boczánatboczánat!