2008. október 26., vasárnap

Meggyes muffin

Sokszor kérdezik tőlem, hogy tudok-e jó muffinreceptet, de mivel én sajnos nem szeretem a muffint, nem tudok. Ilyenkor tesómtól szoktam elkérni a receptjét, hogy meg tudjam adni, de ő elég zaklatott lesz tőle, nincs kedve előkeresni. Ezért most felkerül a blogba tesóm muffinja, így egyszerűbb lesz az életünk.


Hozzávalók: 2 pohár liszt, 1 pohár kristálycukor fél zacskó sütőpor, egy zacskó vaniliáscukor, egy csipet só, mokkáskanál szódabikarbóna (ezeket összekeverni egy tálba, egy másikba meg a hígakat), egy pohár kefir/joghurt fél pohár olaj, 2 egész tojás.

A robotgépbe rögtön bele szoktam rakni a hígakat, és keverés közben adom hozzá a szárazakat, simára kell keverni, a végén meg még két evőkanál kakaóport (igazit, amit te vettél [ez én vagyok! :-)]) hozzákeverek.

Amikor ez kész, fakanállal belekeverem a meggyet tetszés szerinti mennyiségben, kábé ötven szem :). Belekanalazom a muffinsütő lukaiba, és légkeveréses sütőben 175 fokon húsz-huszonöt percig sütöm. Ledöföm [ez nagyon tetszik!] és ha nem ragad a tészta a döfőeszközre akkor kész. Amúgy meg elválik a luk falától a tészta, akkor meg tuti jó.


Poczak, a szorgalmas kukta hozza a diót, de lehet, hogy egy másik receptből dolgozott, mert ebbe a muffinba nem is kell dió!


Az is lehet, hogy már a karácsonyi bejglire készül elő, és most tör fel éppen egy zsák diót... a darálást vajon hogyan fogja megoldani? :-)

18 megjegyzés:

Névtelen írta...

poczak csak azt mondja, hogy kellene bele dió is... mé nem érted? :)

Névtelen írta...

köszi a reklámot ;)

Névtelen írta...

igen poczak aszongya, hogy jó jóó fini süti, de bolondítsuk meg egy kis dióval, bízzátok rám ;)

Andi írta...

Akkor meg miért nem hallgatunk rá? Hol a dió a muffinból???

Névtelen írta...

megkóstoltad? nem. hát akko meg mit kérdezősködöl?

Névtelen írta...

anyuka láccik a szép körmöd, miközben szétszeden a puffint

Andi írta...

Hát én a leírásból következtettem, hogy mégis kimaradt a dió...

Névtelen írta...

akkor írd bele lécci a hozzávalókhoz, hogy egy darab dió poczak szájából kivéve, megtörve...

Andi írta...

oké! :-)

csincsilla írta...

hogy mennyire kis cuki, és mennyire segítőkész! az én kutyáim mért nem segítenek nekem a konyhában???? maximum egy labda érkezik, de az nem kell egyik sütibe sem. egyébként azt az ötven szemet nem kellett volna... megalázó.

Névtelen írta...

ez a te recepted, csincsilla! nem ismerted fel???? :)
elég kevés fantáziád van, és ezt nem gondoltam volna rólad, ha még egy labdás sütireceptet se tudsz kitalálni! :) szedd össze magad!

Névtelen írta...

akkó most mán tudom, hogy Nánácskán miért nem köllött diót pucolni! Szegény kis kukta, ő lett befogva! Poczak ne hagyd hogy elnyomjanak! LÁZADJ!!!!

Andi írta...

Segebaga rettegj! Megint kaptam egy zsák diót, amit fel kell törni valakinek valamikor! ;-)

Névtelen írta...

Pécsen van egy neurotikus kutya, Aldó a neve (Ati és Dia kutyája, olyan hosszúszőrű tacskó és németjuhász keverék) és a szemem láttára törte fel a diókat majd ette meg a belét. Egyiket a másik után.... Őrület!

csincsilla írta...

valahogy rá kéne venni, hogy a törés után a dióbelet dobálja bele egy tálba!

Andi írta...

És főleg, hogy NE NYÁLAZZA ÖSSZE A DIÓT!

Névtelen írta...

Persze, és utána kössön egy kötényt és süssön egy diós beiglit (??) gyorsan!! Azok a túl nagy elvárások...mindig... .-)

Andi írta...

Ez a minimum! Nem túl nagy elvárás!