2008. október 13., hétfő

Mustáros ponty túróscsuszával

Egyhetes adósság, azután készült, hogy beúszott két szép nagy ponty a konyhánkba. Tényleg szupergyors, a fél órába még a mosogatás is belefér.
A pontyhoz kivajazok egy szép sütőedényt, akkorát, hogy szépen, egy sorban elférjenek benne a halszeletek. A ponyszeleteknek a csupasz oldalát sózom, borsozom, és szépen kirakom vele a sütőedény alját. A bőrös felső felük is kereesztülment ugyanezen a procedúrán, utána még megkentem 2-3 evőkanál (van, akinek csak egy!!!) mustárral, és egy kis dobozka tejföllel. Aláöntöttem egy deci száraz fehérbort, és mehetett a forró sütőbe, alufólia nélkül, csupaszon. Nekem kb. fél óra kellett, hogy szépen megpiruljon.
Nagyon finom volt hozzá a túrós tészta, ami nálunk úgy készül, hogy egy darabka füstölt szalonnát felkockázok, kiolvasztom, utána ment még bele egy másik darabka házi sonka, szintén felkockázva, és amikor már mindenki egy kicsit megpirult, akkor elzártam a gázt alattuk. Belekevertem egy pohár tejfölt, meg fél kiló túrót. És majd ebbe szedem a megfőtt tésztát.

És a bónuszkép ide is. Tésán Gyurcinak és Sárikának szombat délután és este megszületett a hat gyönyörűszép gyermeke. Mindegyik kicsattanóan egészséges, dundi és egyáltalán gyönyörű. A kép elég rossz, sajnos, mert megint itthon maradt a fényképezőgép, és a telefonom meg ilyen vacak képeket csinál. Lehet tippelni a típusra! Azt előre megmondom, hogy nem tehenekről van szó, hiába van ott egy kis boci is.

13 megjegyzés:

Névtelen írta...

a típusa szerintem nem cica, hanem kutya! :) hm?

Névtelen írta...

mégis lehet, hogy cica...

csincsilla írta...

ennél kicsit pontosabbra célzásra vágytam :)

Névtelen írta...

Szerintem a gyönyörűűűűségek, csivava-tacskó hasonmások :)

csincsilla írta...

az irány alakul, de azért még csiszolandó :)

Andi írta...

Ha nem tehén akkor csak cica lehet!
(Ez is jól hangzik nagyon! és köszi a mustárcsökkentést, mert a gyomrom már rándult volna össze picit.)

Névtelen írta...

csivava-szálkásszőrűtacsi?

Andi írta...

Jó, ha nem tehén és nem cica, akkor tengerimalac! Na?

csincsilla írta...

hát, rémesek vagytok. ez a malac kifejezetten fáj. megmondom, mert sosem találnátok ki: bichon bolognese, azt hiszem, így írják. egyes.

Andi írta...

Hát pont ezt a két szót nem is ismerem, semelyik szótárban nincs benne: bichon bolognese.
Kár hogy megmondtad, szívesen tippeltem volna még néhányat!

Névtelen írta...

az a két szó biztos azt jelenti, hogy bolonyai spagetti! hm?

csincsilla írta...

irgum-burgum! már megint a kutyaevés esete akar fennforogni! és nem értem, hogy mért nem sikerült kitalálni :) bizti azért, mert nem mopsz. de nem lehet mindenki mopsz.

Andi írta...

Azért nem sikerült kitalálni, mert szar a fénykép!
Bolonyai spagetti, na azt már ismerem! Végre helyben vagyunk!
Hát sajnálunk is mindenkit, aki nem mopsznak született! És nem a Vikié! Két szépség is szerelmes belé egyszerre...