2008. október 19., vasárnap

Rizsfelfújt (Riskoch)

Nagyon jó lakásavató házibulin voltam és ott fényképeztem ezt a kis házi kedvencet. A nevét sajnos elfelejtettem megkérdezni :-), de én elneveztem egyszerűen csak Repcsinek. A buli abból az alkalomból jött létre, hogy egyik barátom új életet kezdett. Meg kell, hogy mondjam, ezen a barátomon kívül még nem láttam olyan pasit, aki ha nehézség támad az életében, ahelyett, hogy azonnal az italhoz nyúl, vagy nyalogatja sebeit, siránkozik és hibáztat, inkább megrázza magát és éli az életét, ahogy kell: tervei vannak, hobbija, szerényen, de ízlésesen bebútorozott kis lakáskája, stb. Ennyi erőt eddig még csak nőknél láttam! (Mazsi, jó lesz feminista dumának?)

A vendégek is a legjobbakból voltak válogatva. Hurka-kolbász vacsira voltunk hivatalosak, amihez mindenki hozzátett valami saját készítésűt: hagymás krumplit, salátát (ez külön fejezet lesz később!), de előételnek is került mindenféle finomság: kókuszos süti, Csincsilla túrós pogácsája, fokhagymás-juhtúrós mártogatós tortillacsipsszel, jaj nehogy kihagyjak valamit, annyi minden volt! A hurkáról és a kolbászról csak annyit, hogy tesóm kétszer kért májas hurkát, ami elég nagy szó tőle, úgyhogy elképzelhető, hogy mennyire finom volt!

És a desszerttel is a vendégtündérkék remekeltek, tesóm palacsintájával és Marcsi híres túrótöltelékével szerintem jól menő palacsintázót lehetne nyitni, de Micike rizsfelfújtja is lenyűgözött mindenkit. Hát nem gyönyörű?

Elkértem a receptet, ennek mindenképpen szerepelnie kell a blogban! Hozzávalók: 12 deka rizs, fél liter tej, 1 deci víz, 2 tojás, 10 deka cukor 1 kávéskanál liszt, 2 deka vaj, reszelt citromhéj.

A rizst a vízzel elkevert tejjel, a cukor felével és a citromhéjjal felforraljuk, és a tűzhely szélére húzzuk, amíg a rizsszemek magukba szívják az összes tejet és megduzzadnak. Fontos trükk, hogy nem szabad kanállal kevergetni, legfeljebb rázogatni, nehogy a szemek összetörjenek. A tojássárgákat a vajjal, és a maradék cukkorral elkeverjük, hozzáöntjük a rizshez, közékeverjük a lisztet és a felvert tojáhabot. 2 literes lábast vagy kuglófformát kizsírozunk, morzsával meghintjük (ezt az egész hercehurcát helyettesíthetjük sütőpapírral), és mehet bele a cucc. Jó közepes sütőben kábé 30 percig sütjük (Micikénél 160 fokon 50 perc volt légkeveréssel). Borhabot, csokimártást, málnaszörpöt, borsodót, vaníliasodót vagy rumos baraklekvárt adhatunk hozzá. Persze nem egyszerre mindet, hanem ezek közül valamelyiket, de lehet bármi mást is! A képen látható szépséget talán Magduska-féle málna-ribizli lekvárral tálaltuk Majd Micike kijavít!

És hát igen, Segebaga is főzött a bulira: salátát készített! Azt mondtam, ünnepi különszámként fogom feltenni, ha ő főz valamit, amihez én is hozzájutok, de mivel ez még csak a bemelegítés volt, így nem csinálok belőle külön bejegyzést.

A recept a következő: kígyóubit, retket, paradicsomot, paprikát, újhagymát, fokhagymát, tejfölt, fetasajtot összekeverte, majd reszelt trappistát szórt a saláta tetejére és paradicsommal, újhagyma zöld szárával díszítette! Csodálatos! (Sikerült másnap megkóstolnom és hihetetlen, én még ilyen finom salátát nem ettem!!!)

Tényleg nagyon jó buli volt, házigazdánk mindenről gondoskodott, semmiben nem szenvedtünk hiányt, és az sem megvetendő, hogy fantasztikusan táncol!!! :-) ... már amennyire erre vissza tudok emlékezni. A hülye szomszédoknak pedig legközelebb vegyünk füldugót!

Tíz, azaz 10 pontot adok a bulira ... a ötből! :-)

24 megjegyzés:

Névtelen írta...

Andi!!!! mintha a számból vetted volna ki a szót (de kifelejtetted a környezetét érzelmileg-zsarolós fajtát...;):D)
a buli nagyon jó lehetett, ránk is ki akarták hívni a rendőröket csütörtökön egy házibuliban:D-szemét szomszédok! (apropó! Ha Marcsikám olvasná a blogot most üzennék neki h még mindig nem felejtettem el a májas ígéretét!!!)
remélem majd az én lakásavató bulimon is ilyen jófej-rendes vendégek lesznek mint tik! :)

Andi írta...

Próbáltam belefogalmazni, de túl durvára sikerült, úgyhogy töröltem! Honnan vagy te ilyen tapasztalt?? :-)
Marcsinak majd felhívom a figyelmét apró megjegyzésedre...
Már alig várom a lakásavató bulidat, minimum egy kacsapecsenyével fogok érkezni!

Névtelen írta...

20 év az 20 év....:D

Andi írta...

Látom, öreg róka vagy mán!

Névtelen írta...

ahhát *vihi* no meg családban maradok....;)

Névtelen írta...

jah és a kacsapecsenyét megjegyeztem, és majd kőkeményen be is hajtom rajtad!!(egyébként énis alig várom - meg anyu is szerintem :D )

Andi írta...

Szerintem is! :-)
De vajon meg leszek hívva arra a lakásavató bulira?

Névtelen írta...

naná! az elsők között leszel!! (és majd velem is üvöltözhetsz ott h "HOZZAD MÁÁÁÁR!!!" :D)

Andi írta...

Mert a 70 éveseket nem szokták szívesen látni a bulikon... még kacsával sem!

Névtelen írta...

azé remélem előbb lesz lakásom ;)
egyébként sztem 70 sem lesz probléma nálad buli ügyben, főleg ha énis ott vagyok, UGYE?? ;)
és majd bekészítek neked egy külön 70eseknek szobát majd ha nembírod az iramot :D (meg anyunak is...:D)

Andi írta...

Ha ott vagy, biztos nem unalmas a buli! A hangerő akkor már biztos nem fog zavarni!:-) Vajon anyukád hány éves lesz akkor? :-)))
Kössz a különszobát, de a tesómtól teljesen különállót szeretnék! Me nem bírom az öregasszonyokat!

Névtelen írta...

asszem ő is akörül lesz mint te, és külön kaptok! :D
na mosmán aluggyunk mert te dolgozol!! (nekem meg szünet van bibibibibibiiiiiii)
jócak!

Névtelen írta...

Én is szeretnék egy szobát meg egy meghívást is! :)
Szerintem is szuper vót a buli meg a körítés is hozzá!!! Csak így tovább kispajtásunk!!!

Névtelen írta...

Magduska-féle eperlekvár van a képen. És vót még barack is. A málna-ribizli ma reggel fogyott el.

Andi írta...

Köszi! :-)

Névtelen írta...

én is alig várom már mazsi lakásavató buliját!!! :) nemtom mé... khm...
és tomira én is nagyon büszke vagyok az újéletelkezdése miatt!!!! ilyen jó házigazdát (pasiban) még soha életemben nem láttam!!!

Névtelen írta...

Hát ezek már megint buliznak... De jó nektek!! Pont most modta valaki, hogy hurkavacsorát ad egyik este a csakádjának.... Úgy látszik most hurkaszezon van. Kiváncsi vagyok Anna mit szólna hozzá?
Egyébként Andi én szivesen aludnék veled 70 éves korunkban egyszobában, olyan jól meglennénk... Nyugodt és pihentető alvásban lenne részünk!

Névtelen írta...

Még egy szó, ez a riszfelfújt nem azonos véletlenül gyermekkorunk rizskoch???-jával. Anyukád előszeretettel készítette hétvégenként, emlékszel?? Máris megcsinálom...
(Vasárnap cukrászdába vittek, ehetetlen volt a francia és simakrémes, a vaniliás vagy milyen szelet... egyedül a meggyesrétes volt fogyasztható...szóval fujj fujj cukrászda! még a kapucsinó se volt jó.)

Andi írta...

Hát Éva, én viszont nem szeretnék veled aludni egy szobában, soha többet! Legközelebb megölnélek!
De ez azonos a riskochhal, csak azt nem tudtam hogy kell írni.
Nem értelek, hogy bírsz háromfélét is enni egy cukrászdában. Legalább titkolnád el!

Névtelen írta...

A háromféle süti nem is sok ... (piri)

Névtelen írta...

1.Még hogy te ölnél meg, aki hangosan fújtatva vesz és ad ki minden egyes lélegzetet alvás-közben, te akarsz megölni? Hát én nem tudtam egy pillanatot se aludni abban a zajban!!!! Különben a bejegyzés szarkasztikus volt mármint a közös alvásról!! De hát úgy látom a legjobb védekezés a támadás.. és a csendben nyugodtan alvó szerénykéket akarják megölni...
2.Nem egyedül voltam a cukiban szóval nem én ettem háromfélét hanem MÁSOK. ÉS mint említettem számomra ehetetlenek voltak a sütik ezért se ettem őket!!! Na. Teccik érteni??

Andi írta...

Milyen hangosan fújtatva? Nem is tudtam aludni az ordibálásodtól, hogy "Csönd legyen", meg "Csssss" egy pillanatot se!
Értettem előbb is, hogy másokkal voltál cukiban, de ettől függetlenül a véleményedből azt a következtetést vontam le, hogy BELEETTÉL MIND A HÁROM SÜTIBE! vagy esetleg szokás szerint felfaltad a hozzátartozóid elől ("Évikém te ezt már nem bírod megenni...!"), örökölt gének alapján.

Névtelen írta...

Tényleg jó kis bulee volt, és köszönöm, hogy volt vegás kaja is. :) és hamár megkaptam a blog címét végre, írok is. Holnap meg beadom a kókuszos süti receptjét :)

Andi írta...

Éljeeeeen! Hurrá! Végignézem a fényképeket, hátha valamelyiken felbukkan a kókuszos sütid! :-)