2008. október 15., szerda

Széles metélt gombával, csirkével és tárkonyos pezsgőmártással

Na ez az, én ilyen neveket nem tudok kitalálni a kajáknak. Természetesen ez is egy Stahl-recept, a 35 perces szakácsnyövéből (piros). Nem kapkodtam, nem akartam 35 perc alatt elkészülni, úgyhogy nem is követtem a tanácsait. Idegesít néha ez a "lekapom a fedőt" stílus. Amúgy sem szoktam soha úgy főzni, hogy mindent előkészítek: gombát feldarabolom, hagymát felkarikázom, húst felvágom, besózom, borsozom, lisztezem és start, kezdek főzni. Hát ezt nem, én inkább úgy szoktam, hogy amíg az egyik sül, fő, párolódik stb., addig foglalkozom a másik hozzávalóval. Túl nagy hibát nem lehet elkövetni: azt hiszem nagyon sokszor mindegy, hogy 6-7 percig fő valami, vagy 7-8, esetleg 9-10 percig... Egyébként semmit nem változtattam a recepten, idemásolom a hozzávalókat, ha valakinek (legnagyobb csodálkozásomra) nem lenne piros Stahl könyve :-)).

Hozzávalók:
  • 25 deka széles metélt
  • 30 deka csirkemellfilé
  • só és frissen őrölt fekete bors
  • 1 púpos evőkanál liszt a cisrkecsíkokhoz + 1 teáskanálnyi a mártáshoz
  • 1 csokor újhagyma (vagy 1 szál póré)
  • 25 deka gomba
  • 1 teáskanál dijoni mustár (ez tegnap óta van itthon!!! és milyen finom!!!)
  • bő 1 deci tejszín (szerintem inkább 2 deci)
  • 2 evőkanál olaj
  • 2 deka puha vaj
  • 1 teáskanál morzsolt vagy 1 evőkanál friss tárkony
  • 1 deci száraz pezsgő

Mivel csak dél körül döntöttem el, hogy ezt fogom főzni (a széles metéltet kívántam meg hirtelen), amikor hazaértem, még a jégtömbbé fagyott csirkemellel kellett megküzdenem. Tehát azzal kezdtem a főzést, hogy langyos vízbe áztattam a jégtömböt, hát mondhatom, gyönyörűen nézett ki a végére. Ráadásul kivételesen nem kettő, hanem három darab csirkemellet fagyasztottam egybe, soha nem fogom megérteni magam, hogy ezt a fontos információt miért nem írom rá a zacsira??? Így hát már a kezdeteknél problémás volt a mai vacsorám, mert elcsúsztak az arányok. Amint felolvasztottam a csirkemelleket, csíkokra vágtam, sóztam, borsoztam, liszttel megszórtam. Egy kis vaj és olaj keverékén szép pirosra sütöttem, majd kiszedtem egy tányérra. Az üresen maradt serpenyőben puhára dinsztelten (pároltam) a hagymát, rátettem a vékony csíkokra vágott gombát, ráöntöttem a pezsgőt, megszórtam tárkonnyal és lefedve annyi ideig pároltam a zöldségeket, amíg 2 deci tejszínt, simára nem kevertem egy kávéskanál dijoni mustárral :-) és egy teáskanál liszttel. Ezt ráöntöttem a hagymás gombára, utánaküldtem a megpirult csirkecsíkokat és még egy kicsit összeforraltam. Amíg a tészta vize felforrt, kóstolgattam a mártást, és addig-addig bohóckodtam a sóval, amíg sikerült elsóznom ... ez elég gyakran előfordul nálam. Na nem baj, itt lehet szépíteni, mert a tésztát viszont kevésbé sós vízben főztem ki, így összességében nem lett ehetetlen a kaja. Amikor a tészta elkészült, leszűrtem és beleforgattam a mártásba. (De csak a tányéron lévő mártásba, mert különben holnapra az összes szaftot felszívná a tészta!)


Tényleg nagyon gyors és nagyon finom kaja, ha jól sikerül. Még rosszul sikerülve se rossz :-). Na most már elég volt belőlem!

12 megjegyzés:

Névtelen írta...

jajdefinijajdefini! mellesleg az elsózás tudod mit jelent....khmkhm.. :D

Andi írta...

Peeeeeerszeeee hogy tudom! Azt, hogy mézes tea után nem szabad kóstolgatni és fűszerezni ;-)

Névtelen írta...

Érdeklődöm, hogy mi lett a maradék 6 deci pezsgővel?? Ezt a kaját én is nagyon szeretem szinte elronthatatlan... a széles metélt házi volt?? a pezsgőről jut eszembe nem tudod véletlenül milyen pezsgőt ittunk kismamánál mert szeretnék beszerezni belőle egy gallonnal.
Nem írod, hogy a fenti műremeket kisfiad megette-e?

Andi írta...

Válaszolok, pedig nem szoktad olvasni a válaszokat! A maradék 6 deci az nem pezsgő volt, hanem rozé bor. A hűtőben van, társat keresek rá, akivel megigyam (ökör iszik magában...) A széles metélt nagyon drága olasz volt. Kismamát kérdezd a pezsgőről. Kisfiamnak meg se próbáltam felszolgálni, neki még tegnap főztem brassóit, ezzel 3-4 napig is elvan, addig főzhetek magamnak mást.

csincsilla írta...

hű, hát ez fantasztikusan néz ki! megint gyönyörűen van fényképezve, és isteni lehet a kaja is. én ezt mért nem vettem észre sosem a stahlban???

Andi írta...

hát mert nem ilyen jól van fényképezve, ezért nem láttad!

Névtelen írta...

Nem értem, hogy hogy rozé akkó most rozéval volt a pezsgős kaja megcsinálva??? Jézusom.

Andi írta...

Igazad van, a rozé egy másik bejegyzés. Itt pezsgő volt, de 2 decis, direkt erre vettem!

Névtelen írta...

...és azt kihiszi el, hogy CSAK 2 decis??

Andi írta...

Lefényképezzem? :-)

Névtelen írta...

...inkább idd meg :)

Andi írta...

Soha többet nem iszom! :-)