2008. október 3., péntek

Brownies

Hajni jött hozzám vendégségbe végre, mert már nagyon rég láttuk egymást és mert én még nem láttam az új autóját (gyönyörű!). Telefonon gyakran beszélünk és mindig kéri, hogy neki is süssek már valamit, ne mindig csak másnak. Előző nap gyorsan megsütöttem 30 db szilvalekváros papucsot, de az sajnos másnapra az utolsó morzsáig elfogyott nem tartott ki Hajni érkezéséig, így hát ki kellett találnom valami gyors sütit, amihez minden van itthon, mert nem sok időm maradt munka után a készülésre.

Így esett a választásom a piros Stahl-könyvben található Brownies nevű sütire, ennek eddig még mindig mindenhol nagy sikere volt. A könyvben leírtakon semmit nem változtattam, talán csak más sorrendben kezdtem készíteni, mert én inkább addig szórakozom a méricskéléssel, amíg a robotgépem kellőképpen felhabosítja a tojásokat az olajjal és a neszkávéval. És akkor a recept, hátha valakinek nincs piros Stahl-könyve (mondjuk ezt nehezen tudom elképzelni, mert nem lehet élni nélküle :-)!).

Hozzávalók:
  • 1 teáskanálnyi puha vaj a (fodros) tortaforma kikenéséhez
  • 2 nagy tojás (nekem gyakran 3 kicsi)
  • 2 teáskanál neszkávé
  • szűk 1 deci semleges ízű olaj
  • 10 deka liszt
  • 10 deka cukor
  • 2 deka cukrozatlan kakaópor
  • 1/2 teáskanál sütőpor
  • 10 deka étcsokoládé
  • 1 nagy marék dióbél

Bemelegítem a sütőt 175 fokra. A tojásokat beleütöm a keverőtálba, ezután feloldom a neszkávét 1-2 evőkanálnyi langyos vízzel, hozzáöntöm a tojásokhoz, hozzáadom még az olajat is és 4-es fokozaton keverem a robotgéppel. Ezalatt kimérem és jól összekeverem a liszet, cukrot, kakaót, sütőport. Az étcsokit (Szerencsi) kisebb darabokra vágom és ezt is hozzákeverem a lisztes cucchoz. Amikor ez megvan, a száraz hozzávalókat összekeverem a nedves hozzávalókkal, kivajazom az addigra megpuhult vajjal a tortaformát és beleöntöm a masszát. Meszórom a tetejét apróra vágott dióval. 18-20 perc alatt sül meg a forró sütőben, ez nálam persze 18 perc.


Finom forró teával, egy jó beszélgetéssel a legjobb délutáni csemege!

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

köszi finom vót! :)

csincsilla írta...

istenem, milyen jól néz ki! és a tea? az hogy készült?

Névtelen írta...

Isten éltesse a Matus lányokat sokáig!

Andi írta...

Köszönjük szépen!

Névtelen írta...

nagyon szépen köszönjük a pécsi matusoknak! :)

Andi írta...

A tea: mézes-cukros-citromos csipkebogyó tea hibiszkusszal! Készítés: Elővettem 2 db teafiltert, belelógattam a legszebb teáskannámban, vízforralóval forraltam 1 liter vizet, ráöntöttem a filterre, lecsutam a tetejét és vártam 7 perc 23 másodpercet míg elkészült.
Így már el tudod készíteni, Csincsilla?