2010. szeptember 13., hétfő

Szilvás lepény

Ezt a sütit tesóm sütötte még múlt héten. Kicsit meg voltam ijedve Csincsilla klafutis bejegyzése után, hogy talán ez is valamiféle klafuti lehet? De utánakerestem és a cseresznyés klafutinál megtaláltam a választ, miszerint ez nem az. Már csak a tésztája jellegéből adódóan sem. Ez egy egyszerű lepény... vagyis bocsánat, egyszerűnek nem nevezhetem, mert nagyon-nagyon finom. Az pedig különösen sokat dob az értékén számomra, hogy Mazsolino készítette.


Hozzávalók:
- 50 dkg szilva magozva
- 12 dkg vaj/margarin
- 10 dkg cukor
- 1 csomag vaníliás cukor
- 1 citrom reszelt héja
- 3 tojás
- 18 dkg liszt
- 1 csomag sütőpor
- 1 dl tejföl
- 5 dkg porcukor
- 1 mokkáskanál fahéj
- zsemlemorzsa

A vajat habosra keverjük a cukorral, a vaníliás cukorral és a citrom reszelt héjával. Hozzáadunk 2 tojást és apránként belekeverjük a sütőporral elvegyített lisztet is.

Egy kerek sütőformát vagy egy tepsit kivajazunk, meghintünk zsemlemorzsával. Beleöntjük a tésztát. 

A félbevágott szilvákat a tészta tetejére helyezzük. A tejfölt a maradék tojással, a porcukorral és a fahéjjal elkeverjük, majd ráöntjük a szilvára. 

180 fokra előmelegített sütőben kb. 45-50 percig sütjük, tűpróbáig. Vigyázzunk, hogy a teteje ne égjen meg, csak szépen megpiruljon.


Aznap amikor megkaptam a kóstolómat ebből a sütiből, nagyon fájt a bölcsességfogam, alig tudtam egész nap enni valamit. De ennek a süteménynek nem bírtam ellenállni, már az illata is arra csábított, hogy ne foglalkozzak a fogammal. Nem is bántam meg, hogy befaltam azt a szép szeletet amit a képen láttok, egyből jobb kedvem lett utána. :)

3 megjegyzés:

Andi írta...

Én is valami ilyesmi szilvás sütiről álmodoztam a napokban! Köszi a receptet!

csincsilla írta...

jó ötlet ez a tejfölös-fahéjas kenegetés, nagyon finomnak tűnik:)

Bianka írta...

Nagyon szépséges és finom