2010. december 30., csütörtök

Lencsesaláta


Micikénél kóstoltam tavaly szilveszterkor ezt a lencsesalátát (nem pont ezt, hanem egy ugyanilyet), és tőle kaptam a receptet is. Szerintem remek lehetőség azoknak, akik nincsenek túlságosan oda a lencséért, szilveszterkor is csak azért esznek belőle, hogy a következő évben jóóóó soooook pénzük legyen. Ez a saláta kellemesen savanykás a citromtól, a sok tejföltől, pikáns a mustártól, ezért tényleg könnyen csúszik, főleg egy jó kis ropogósra sült bőrös malaccomb mellé.


Hozzávalók:

- 25 dkg lencse
- 2-3 babérlevél
- 2 dl tejföl
- 3 dkg mustár
- 1 citrom leve (csak felet használtam, és nekem elég is volt)
- 2 dkg porcukor
- 1/2 csomag metélőhagyma (amit ilyenkor nem lehet kapni :-), de én csak simán elfelejtettem venni)
- 1 pár virsli
- 2 főtt tojás a tetejére
- só, bors

A lencsét a babérlevéllel, sóval, borssal megfőztem. Amikor megfőtt, leöntöttem a levét, leszűrtem, és le is csöpögtettem, majd kihalásztam a babérleveleket, amit kidobtam. Amíg hűlt, a mustárt, a citromlét és a porcukrot összekevertem a tejföllel, és mivel tényleg elfelejtettem a nagyon fontos metélőhagymát, ezért egy fél fej lilahagymát vágtam hajszál vékony szeletekre, majd kockákra, ezt kevertem bele. A virslit felkarikáztam, ezt is a salátaöntethez adtam, végül a kihűlt lencsét is belekevertem. A tetejét a főtt tojással díszítettem.

Bár csak fél citrom levét használtam, nekem még így is kicsit túl savanykás lett, ezért még egy evőkanál porcukrot és egy evőkanál tejfölt is tettem a mártásba, hogy teljesen elnyerje a tetszésemet. Nagyon finom lett, érdemes kipróbálni!


Ezt a lencsesalátát Tomának hagyom itthon egy kis hagymás-majonézes krumplisaláta, kolbászos sült karaj, epres bólé és Philadelphia-tiramisu társaságában. Remélem, nem hal éhen szegény árvám, amíg én a messzi Pamukon dorbézolok!

De a bőrös malaccombot se blöfföltem ám, azt sütöttem a buliba, ahová viszem a grissinit és egy kis párolt káposztát is, de lesz még hurka-kolbász, egy adag ugyanilyen lencsesaláta Micikétől, valamint lencsefőzelék Tomitól, no meg az elmaradhatatlan virsli, ja, és utolsó napra természetesen egy gyenge csirkehúsleves a megfáradt gyomroknak.

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Még nem ettem, finom lehet

csincsilla írta...

annyit főzöl meg sütsz, hogy egy hadsereg jóllakna, ha magam elé képzellek, akkor száz felett vagy, nagy pocakkal, irdatlan nagy, feszülő fehér kötényben, mert mindent meg is kóstolsz, amit főzöl. most már én is szeretnék jelentkezni gyereknek arrafelé.

Bea írta...

Jól van Csincsilla, elfogadlak testvéremnek, ugyanis én már régen jelentkeztem Andi gyerekének :)

Jó szórakozást a szilveszteri bulihoz, éhen biztos nem fogtok halni, ahogy elnézem és szerintem Tomát sem kell féltened.

A lencséért én sem vagyok különösen oda, csak a levest szeretem belőle. Salátát még nem ettem, úgyhogy ki kellene próbálni.