2009. február 10., kedd

Töltött zsömle


Csak egy kis változatosság kedvéért készítettem, és mert szerettem volna valami húsmenteset enni, de aztán Toma miatt nem mertem megkockáztatni, hogy kihagyom a sonkát. Az elkészítése épp annyi ideig tart és épp annyi mosogatnivalót hagy maga után, mint a többi gyors, de bonyolultabbnak tűnő vacsoránk: vágódeszka, serpenyő, sajtreszelő, kések, fakanál stb.


Szikkadt zsömléből kellene készíteni, de nekem csak friss volt, amit ma vásároltam a péknél. Ezért 10 percre kitettem a pultra, hogy száradjon kicsit. Azután levágtam a tetejét kábé az egyharmadánál, kikapargattam a belsejét, kicsit elmorzsoltam, száraz serpenyőben éppen csak megpirítottam. Átöntöttem egy tányérba, majd a serpenyőben olivaolajon egy fél fej apróra vágott lilahagymát fonnyasztottam, a serpenyő másik felében pedig egy felkockázott nagyobb paradicsomot. Amikor megfelelő volt, összekevertem őket. Ekkor hozzátettem a kis kockákra vágott sonkát, ezzel is még sütöttem egy ideig, sóztam, borsoztam.

Ezalatt felaprítottam egy csokor petrezselymet és rászórtam a tányéron várakozó pirított zsemlebélre. Lereszeltem kábé két evőkanyálnyi füstölt gomolyát, hozzáreszeltem másik két-három evőkanálnyi trappistát/goudát és a sajtokat egy felvert tojásba szépen belekevertem. Amikor a sonka is jól átsült, a serpenyőbe öntöttem a petrezselymes zsemlét és kis kevergetés után a sajtos tojást is a sonkás-paradicsomos-hagymás egyveleghez adtam, és kis ideig együtt sütöttem őket, épp csak addig, amíg kicsikét megszilárdult a tojás, hogy összetartsa a tölteléket. Egy 10 centis darab kígyóuborkát apró kockákra vágtam és minden további sütögetés nélkül hozzákevertem a töltelékehz.

Óvatosan a várakozó zsemlékbe töltöttem a cuccot. A képen jól látszik, milyen szépen bevonja a sajtos-tojás a pirított zsemledarabkákat, uborkát, sonkát ... nagyon guszta!


A kalapkákat visszatettem a helyükre, sós tejföllel megkentem, reszelt sajttal még megszórtam és 200 fokos sütőben 10 percig sütöttem.


Majonézzel és ketchuppal meglocsolva tálaltam. Annyira laktató, hogy nekem egy darab bőven elég volt!

3 megjegyzés:

csincsilla írta...

agyament jól néz ki! és szinte semmi sem kell hozzá!

Névtelen írta...

csak tunnám, honnan veszed az ötleteket, azt nem mond, hogy a nagy piros könyvben van ez is :) csudaszép

Andi írta...

TITOK! :-)