2009. február 20., péntek

Poczak 1. szülinapi tortája


BOLDOG SZÜLINAPOT POCZAK!

Unokahúgom, Viki tavaly a 22. szülinapjára egy kutyát kért, mégpedig egy mopszot. Mivel olyan régóta vágyott rá és mivel párjával Ercsivel szépen elköltöztek egy albérletbe, anyukája, nagymamája és keresztanyukája úgy ítélték meg, hogy egye fene, kapja meg a kiskutyáját, ne nyúzzon már minket.

Én kicsit féltem, mert nem lehet tudni ezeknél a "mai fiataloknál", hogy képesek-e lemondani a saját kényelmükről egy másik élőlény érdekében, vagy tudnak-e felelősen dönteni, gondolkodni, mert ez olyan esetben lényeges, ha egy másik kis élőlény sorsa van rájuk bízva. Mert hiszen az öröm mellett egy kiskutyával is jó sok aggodalom és feladat is jár, ezeket nem lehet megúszni. Naponta többször sétáltatni, elkészíteni a kajáját, orvoshoz rohanni vele, ha beteg, aggódni, hogy jól érzi-e magát, nem unatkozik-e stb. stb., biztos nem mondok semmi újat.

A hosszú bevezető után kénytelen vagyok rátérni most már arra, hogy elismerjem, Viki mekkorát nőtt a szembemben, miután láttam milyen ügyesen gondoskodik Poczakról, hogy mekkora türelemmel viseli szeleburdiságát, hogy milyen következetesen tanítja, idomítja és hogy mennyire nagyon szeretik egymást! Első szülinapjára még tortát is "sütött" neki, amit így készített:

Egy adag száraztápot (60 g) beáztattam, hogy megszívja magát, mint a müzli a tejben (csak azt nem szeretjük), és picit összeálljon. Nyomtam bele kenőmájast (CBA) és összegyúrtam, így még masszívabb lett, majd visszatöltöttem a tálkába, hogy felvegye a formáját. Kiraktam szép tányérra, májassal díszítettem [olyan pici lyukat szúrtam a hurkára, hogy amikor nyomtam, szép vékonyan hullámosan jött, csak kipukkadt :( ].



Én úgy látom, Poczaknak ízlett a tortája. Vikitől tudom, hogy még a gyertyáját is el tudta fújni az egyéves! Naná, mikor az alvásidőt leszámítva élete minden percében ezt gyakorolja! :-)

31 megjegyzés:

Névtelen írta...

Boooldog szülinapot Poczaaaaaaaak!!

csincsilla írta...

iszonyú cukor!!!! és boldog szülinapot! csokis vagy epres a torta?

Névtelen írta...

kenőmájas:)

Névtelen írta...

Boldog szülinapot Poczak és nevelőanyját is sokszor pusziljuk a szülinap alkalmából!! Milyen gyorsan telik az idő ha az embernek már gyerek-féléje van!

Névtelen írta...

Ez olyan megható volt Andi :). Köszönöm az elsismerést, sokat jelent! :)

Köszönöm a szülinapos nevében a köszöntéseket, átadtam! És köszi, hogy nem néztek betegesen hülyének, amiért ennyire imádom ezt a kis dömpert:)!

És anyukámnak is és világbéke :D !

Névtelen írta...

Ez olyan megható volt Andi :). Köszönöm az elsismerést, sokat jelent! :)

Köszönöm a szülinapos nevében a köszöntéseket, átadtam! És köszi, hogy nem néztek betegesen hülyének, amiért ennyire imádom ezt a kis dömpert:)!

És anyukámnak is és világbéke :D !

Névtelen írta...

mindentkétszermondel mindentkétszermondel :D

Latsia írta...

Boldog szülinapot Poczak!:O)))

Névtelen írta...

Viki, teljesen normális a torta Poczaknak:) a lovam Sába tavaly répa-almatortát kapott szülinapjára:)

Tündéri Poczak:)Marcsi

Névtelen írta...

világbéke!

Andi írta...

Kár, hogy Sába répa-almatortáját nem tettük fel a blogba! :-)

Névtelen írta...

Marcsi! Legközelebb tartsunk közös bulit hihi :)!

Névtelen írta...

Ok Viki:) Marcsi

Andi írta...

Marcsi már alig várja, hogy (közös) bulizhasson bármilyen címszó alatt!!! :-)

Névtelen írta...

Na látod Andikám, ezt szeretem Benned a legjobban, rendkívüli a helyzetfelismerő képességed:) Még a borra is rászoktatsz... Mi lesz itt?:)Pénteken koccintunk:)

Andi írta...

Nem olyan nagy szégyen az Anonim Alkoholistákhoz tartozni! :-)

Névtelen írta...

Drága Viki mama! Én teljesen megértem eme imádatodat az én anyukám is ilyen, persze mi négylábúak ezt nagyon szeretjük és hálásak vagyunk érte. Legalábbis én nagyon leszoktam venni a lábáról, nem bír nekem ellenállni. Poczak társamnak (ill.rokonomnak, hisz a nagyanyja az anyukám tesója ) nagyon soksoksoksok boldog szülinapot vaúúúúúúú. Nyallintás az orrára.

Andi írta...

A nagyanyja az anyukám tesója... (röhög) (röhög) (röhög)
Könnyedén betájolják most már a rokonsági fokot!

Imi(bográcshős) írta...

1 éves hopsz? Öröm bódottá..:D

Névtelen írta...

Bizony nagy öröm :)! 9 kilós :D

Andi írta...

Szeretném már egyszer dokumentálni itt a blogban a bográcshős egyik hőstettét is! :-)
(Egyébként rosszul tudod, nem öröm bódottá, hanem "e öö, e bódottá!") :-) :-)

Imi(bográcshős) írta...

Bocsánat,akkor javítva: e öö, e bódottá!!!
A publikálásom nyáron realizálható bármelyik bográcsolásunknál amire eljöttök :)
9 kiló????? Hízókúrán van???
El kell vinni pár kézimeccsre szaladgálni.

Bea írta...

BOLDOG SZÜLINAPOT A 9 KILÓSNAK! :)
Nem csodálom, hogy ilyen súlyos egyéniség, ha még a tortája is finomságokból készült :)

Andi, lenne is mit megörökítened, mert bográcshősünk nemcsak a bogrács mellett szokott jeleskedni, hanem a tűzhely mellett is :) És mivel tésztaimádó vagy, elárulom, hogy az egyik specialitása egy paradicsomos-sonkás-fokhagymás-fehérboros-petrezselymes spagetti.

Andi írta...

KÉREM! a receptet fotóval! :-)

Bea írta...

Tudtam, hogy érdekelni fog :)
Küldjük a képet és a receptet, de nem tudom mikor :( Most hétvégén volt utoljára ez a finomság. Bográcshőssel tudod egyeztetni, mikor csinál legközelebb :)

Névtelen írta...

bea és imi regisztráltatok ide??? :)

Bea írta...

Tata, nem kifejezetten ide, hanem a blogger-re.

Névtelen írta...

joffan, nem lettem okosabb! :) ügyik vagytok!

Bea írta...

Tudom, hogy ügyik vagyunk :)
A lényeg: amikor megjegyzést írsz, választhatsz "identitást", pl. Google/Blogger és itt regisztrálhatsz.

Névtelen írta...

így má értem! :)

Imi(bográcshős) írta...

akkó Te is ügyi vagy tata :)